Iranian Agriculture News Agency

زلفی گل:

نیاز وزارت جهاد کشاورزی از ملاک های پذیرش دانشجویان خواهد بود

وزیر علوم گفت: میزان نیازی که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود، یکی از ملاک‌های پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف است.

نیاز وزارت جهاد کشاورزی از ملاک های پذیرش دانشجویان خواهد بود

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری، امروز در حاشیه شورای عالی برنامه ریزی وزارت علوم در جمع خبرنگاران درباره برگزاری امتحانات پایان‌ترم دانشگاه‌ها اظهارداشت: کلاس‌های ترم جاری به صورت حضوری در حال برگزاری است و امیدوارم بتوانیم امتحانات میان ترم و پایان‌ترم را نیز به موقع برگزار کنیم.

وی با اشاره به مباحث این جلسه نیز گفت: تصمیم گرفته‌شده که برخی از رشته‌های برنامه‌محور در تعدادی از دانشگاه‌های وزارت علوم که از شرایط لازم برخوردار هستند برای جذب نخبگان ایجاد شوند.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده با وزارت جهاد کشاورزی، خاطر نشان کرد: در جلسه امروز شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، مصوبات لازم در ارتباط با آموزش بهره‌برداران بخش کشاورزی نیز به تصویب‌رسید و از این پس، میزان نیازی که توسط وزارت جهاد کشاورزی اعلام می‌شود، یکی از ملاک‌های پذیرش دانشجویان در مقاطع مختلف است.

وزیر علوم درباره این رشته‌ها که بر اساس نیاز کشور و در علوم نوپدید هستند، اظهار کرد: این رشته‌ها در راستای گسترش دانش جدید در کشور ارائه می‌شوند و تصمیم بر این است که نیازهای جامعه در ایجاد آنها مدنظر قرار گیرد، بنابراین این رشته‌ها دائمی نیستند. منظور این است، زمانی که دیگر نیازی به این رشته‌ها نباشد، پذیرش دانشجو در آنها متوقف می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید