Iranian Agriculture News Agency

زارع:

اجرای کشت قراردادی امنیت غذایی را به همراه دارد/ وزارت جهادکشاورزی بدون توجه به حواشی در مسیر توسعه کشاورزی گام بردارد

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس، گفت: خوشبختانه کشت قراردادی در زمینه تولید محصولاتی مانند گندم و برنج آغاز شده و این موضوع می‌تواند امنیت غذایی پایدار را به همراه داشته باشد.

اجرای کشت قراردادی امنیت غذایی را به همراه دارد/ وزارت جهادکشاورزی بدون توجه به حواشی در مسیر توسعه کشاورزی گام بردارد

به گزارش ایانا و به نقل از خانه ملت، رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی که به انتهای آن نزدیک می‌شویم با تلاش برای تعیین منطقی قیمت خرید تضمینی گندم باعث شد تا رشد تحویل این محصول استراتژیک به سیلوها را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه دولت موفق شد تا بیش از 7 میلیون تن گندم از کشاورزان در قالب خرید تضمینی خریداری کند، ادامه داد: این میزان خرید بیش از نیمی از نیاز کشور به این محصول را تامین می‌کند، کاهش وابستگی‌ها می‌تواند به ما در معادلات جهانی کمک کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اجرای کشت قراردادی نیز یکی از برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی در زمان کسب رای اعتماد از نمایندگان بود، عنوان کرد: خوشبختانه کشت قراردادی در زمینه تولید محصولاتی از قبلی گندم و برنج آغاز شده و این موضوع می‌تواند امنیت غذایی پایدار را به همراه داشته باشد.

سطح معیشت کشاورزان با حمایت از خرید تضمینی ارتقاء پیدا می‌کند

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از کشاورزان، گفت: با تقویت و حمایت از کشاورزان طبیعتا سطح معیشتی خانوارهای کشاورز ارتقاء پیدا می‌کند و از سوی دیگر با این حمایت‌ها محصولات کشاورزی بیشتری تولید می‌شود که می‌تواند ضمن جلوگیری از خروج ارز قیمت‌ محصولات کشاورزی در بازار را برای مصرف مردم را نیز تعدیل کند البته برای انجام این مهم باید همه جوانب لحاظ شود و بدیهی است برای رسیدن به این هدف به زمان منطقی و کافی نیاز است.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: برخی خبرهای منتشر شده در خصوص دستگیر شدن افرادی در بدنه وزارت جهاد کشاورزی از سوی وزیر اطلاعات تکذیب شده و این وزارتخانه و وزیر آن باید در ادامه مسیر خود استوار و بدون توجه به حواشی گام بردارند و موجب شکوفایی بیشتر حوزه کشاورزی و دامپروی شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید