Iranian Agriculture News Agency

سیاستگذاری‌های صدا و سیما تبدیل به یک مشکل عمیق شده است

برای صدا و سیما مهم نیست مردم چه فکر می کنند

مشکل صداوسیما و سیاستگذاری‌هایش تبدیل به یک مشکل عمیق شده که باید برای آن نسبت به زمان و مکان امروز تصمیم‌گیری شود. حوزه فیلم، خبر، مناظرات، سخنران‌ها و برنامه‌های رسانه ملی از یک شیوه خاصی پیروی می‌کند و برایش مهم نیست که رویکرد مردم در انتخابات و در جامعه چیست، تحلیلی از شعارهای مردم ندارد.

برای صدا و سیما مهم نیست مردم چه فکر می کنند

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت:مشکل صداوسیما و سیاستگذاری‌هایش تبدیل به یک مشکل عمیق شده که باید برای آن نسبت به زمان و مکان امروز تصمیم‌گیری شود.

محمود میرلوحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: شاید بتوان گفت طی این چهار دهه‌ای که از انقلاب ما می‌گذرد هر دهه یک انقلاب گسترده‌ای در عرصه ارتباطات در دنیا رخ داده است.  بعد از آمدن موبایل، کامپیوتر، ماهواره و اینترنت، به انقلاب عرصه اینترنتی و فضای مجازی رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: زمانیکه قانون اساسی ما در سال 68 مورد تجدیدنظر قرارگرفت ، در حوزه‌هایی مثل حوزه اقتصاد ذکر شده بود که رسانه ملی و صداوسیما مشمول تحولات قرار بگیرد و مساله خصوصی‌سازی به حوزه رسانه هم ورود پیدا کرد اما متاسفانه به موازات آن گستردگی رسانه در دنیا، ما  خیلی کند و منفعل حرکت کردیم. ما نتوانستیم خودمان را همراه دنیا رشد دهیم و به همین دلیل هموار نگران رقیب و دشمنان و استفاده آنها از این فضا بودیم.

این فعال سیاسی گفت: شاید ما تنها کشوری هستیم که اینقدر رسانه‌های دنیا برایش به زبان فارسی برنامه تولید می‌کنند. شما این موضوع را نه درباره کشورهای عرب زبان و نه درباره کشورهای حوزه آسیای دور، نمی‌بینید.  تا آنجایی که من یادم است برای اردو زبان‌ها فقط شبکه بی‌بی‌سی برنامه پخش می‌کرد و در منطقه شبه قاره وجود ندارد که ده‌ها و صدها رسانه برای اردو زبان‌ها، هندی‌ها و عراقی‌ها برنامه پخش کنند.

وی در ادامه افزود:چرا این اتفاق برای ما رخ داده است؟ درست است که خیلی‌ها این موضوع را به آمریکا، اسرائیل و دشمنان ما نسبت می‌دهند اما علاوه بر این موضوع بخش دیگرش مربوط به فضایی است که ما در کشور ایجاد کرده‌ایم. ما نتوانستیم به گستردگی تحول ارتباطات در دنیا خودمان را رشد دهیم و همچنان با همان شیوه سال 58 کار را پیش می‌بریم.

میرلوحی گفت: در دولت آقای موسوی اهمیت این موضوع مطرح شد و بعد از آن اکثریت دولت‌ها مثل دولت آقای هاشمی و آقای خاتمی با رسانه ملی مساله پیدا کردند. یک دوره صداوسیما تریبون دولت آقای احمدی‌نژاد شد اما دوره بعد این دولت هم با رسانه ملی مشکل پیدا کرد. آقای روحانی چندین و چند مرتبه از رفتار صداوسیما انتقاد کردند.

وی خاطرنشان کرد: مشکل صداوسیما و سیاستگذاری‌هایش تبدیل به یک مشکل عمیق شده که باید برای آن نسبت به زمان و مکان امروز تصمیم‌گیری شود. حوزه فیلم، خبر، مناظرات، سخنران‌ها و برنامه‌های رسانه ملی از یک شیوه خاصی پیروی می‌کند و برایش مهم نیست که رویکرد مردم در انتخابات و در جامعه چیست، تحلیلی از شعارهای مردم ندارد.

میرلوحی در پایان گفت: می‌گویند صداوسیما جناحی رفتار می‌کند اما جناح اصولگرایی هم یک طیف گسترده‌ای است و به نظر می‌رسد که رسانه ملی تنها یک شاخه اصولگرایی را حمایت می‌کند و در همه برنامه‌ها این موضوع دیده می‌شود. به نظر من صداوسیما نیازمند یک تحول گسترده برای ایجاد نشاط اجتماعی در حوزه‌هایی مثل جوانان، اقوام و زنان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید