Iranian Agriculture News Agency

مرکز آمار ایران گزارش نرخ تورم اردیبهشت را منتشر کرد

گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌‌های کشور

تازه‌ترین گزارش مرکز آمار ایران درباره نرخ تورم اردیبهشت امسال منتشر شد که براساس آن، بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه 10.9 درصد مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم 5.9 درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است

 گران‌ترین و ارزان‌ترین استان‌‌های کشور

به گزارش مرکز آمار ایران، شاخص کل در اردیبهشت ماه سال 1397 برای کل کشور عدد 114.1 را نشان می‌دهد. بیشترین عدد شاخص در این ماه مربوط به استان کرمانشاه (120.1) و کمترین عدد شاخص مربوط به استان بوشهر (110.4) است.

درصد تغییرات نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در کل کشور در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال 1397 نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای کل کشور 8 درصد است. همچنین نتایج نرخ تورم استانی در کل کشور نشان می‌دهد بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه 10.9 درصد است که مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه 5.9 درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

از سوی دیگر، درصد تغییرات نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار شهری در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال 1397 نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای شهری 8.1 درصد است. در این بخش نتایج نرخ تورم استانی نشان می‌دهد بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه 11.1 درصد است که مربوط به استان لرستان و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه 6.1 درصد و مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد است.

در بخش روستایی نیز درصد تغییرات نرخ تورم کالاها و خدمات مصرفی خانوار در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه سال 1397 نسبت به دوره مشابه سال قبل برای خانوارهای روستایی 7.9 درصد است. در این بخش نتایج نرخ تورم استانی نشان می‌دهد بیشترین نرخ تورم دوازده ماهه در این ماه 11.2 درصد است که مربوط به استان کرمانشاه و کمترین نرخ تورم دوازده ماهه 4.6 درصد و مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید