Iranian Agriculture News Agency

نوبخت:

اختصاص 1600 میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی

سخنگوی دولت از اختصاص یک هزار و 600 میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی در برخی شهرها خبر داد و گفت: هیئت‌وزیران با تصویب برنامه پیشنهادی گروه ملی آب برای مقابله با تنش آبی برخی شهرها این مبلغ را تخصیص داد.

اختصاص 1600 میلیارد تومان برای مقابله با تنش آبی

محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در نشست خبری عنوان کرد: 700 میلیارد تومان از این اعتبار از سوی منابع داخلی وزارت نیرو و 900 میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه تخصیص داده می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این برنامه با کمک مردم و کاهش مصرف آب تعادل منابع و مصارف برقرار شود.

هیئت دولت در جلسه روز گذشته به بحث و بررسی پیرامون گزارش وزارت نیرو درباره «مدیریت تأمین آب شرب، تبیین وضعیت و ارائه راهکارها» پرداخت.

 

در یک ماهه فرودین 97 صادرات بر واردات پیشی گرفت

سخنگوی دولت همچنین در این نشست خبری درباره وضعیت تراز بازرگانی گفت: در یک ماه نخست سال جاری واردات ازنظر ارزش دو میلیارد و 529 میلیون دلار و صادرات سه میلیارد و 133 میلیون دلار بود که شاهد افزایش صادرات بر واردات در این مدت بودیم.

نوبخت اضافه کرد: واردات در سال جاری نسبت به سال قبل در مدت مشابه 7.7 درصد ازنظر ارزش افزایش داشته است، همچنین صادرات نسبت به سال گذشته ازنظر مدت مشابه 15 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: همچنین تراز کاری یک ماه گذشته برای 15 هزار 403 فقره اقلام سه میلیارد و 443 میلیون یورو ارز چهار هزار و 200 تومانی تخصیص داده شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین گفت: دولت سه هزار میلیارد تومان هم برای کالاهای اساسی و دارو اختصاص داد.

نوبخت ادامه داد: هرسال در هفته معلم برخی پرداخت‌ها به فرهنگیان و معوقات انجام می‌شد که در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اعلام شد حق‌الزحمه امتحانات و خرید خدمت که تاکنون پرداخت نشده با خزانه هماهنگ و از طریق تنخواه واریز شود.

وی یادآور شد: سال گذشته بعد از پرداخت‌ها گفته شد که 98 میلیارد تومان حق‌الزحمه فرهنگیان باقی مانده است که در این زمینه مسئولان وقت به دلیل تأخیر در پرداخت توبیخ شدند و این معوقات به‌طور یک‌جا پرداخت شد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید