Iranian Agriculture News Agency

هشدار درباره خرید ماهی و چند خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

هشدار درباره دقت در خرید ماهی، توقیف محموله فاسد ماهی در سنندج، بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی خام در قروه و دهگلان و پلمب یک واحد قصابی در سنندج، عناوین چد خبر از دامپزشکی کردستان است.

هشدار درباره خرید ماهی و چند خبر کوتاه از دامپزشکی کردستان

به گزارش خبرنگار ایانا در استان کردستان،  معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان کردستان از مردم استان در خصوص تهیه ماهی برای مصرف خواست تا ماهی و محصولات دریایی مورد مصرف خود را از مراکز مجاز و مورد تائید دامپزشکی تهیه کنند.

نصار مخدوم افزود: شهروندان از فروشندگان سیار و و دوره‌گرد که به صورت غیر مجاز و غیر بهداشتی اقدام به عرضه ماهی می‌کنند خرید نکرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، مراتب را در طول شبانه روز از طریق تماس با سامانه پیغام گیر ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.

توقیف سه خودرو حامل ماهی فاسد و غیر قابل مصرف

معاون سلامت دامپزشکی کردستان از شناسایی و توقیف سه دستگاه وانت حامل ماهی غیر بهداشتی و بدون مجوز حمل در سنندج خبرداد.

ناصر مخدوم اظهار داشت: پس از دریافت گزارش مردمی، اکیپ‌های بهداشت عمومی اداره کل این محموله ها را شناسایی کردند که از استان های جنوبی کشور برای عرضه در سنندج بارگیری شده بود.

وی تاکید کرد: این خودروها با تعامل نیروی انتظامی توقیف و با توجه به اینکه فاقد مجوز حمل بهداشتی قرنطینه ای و بصورت غیر بهداشتی حمل و عرضه می شد، مراتب به مراجع قضایی برای تصمیم گیری نهایی ارجاع داده شد.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: با اخذ مجوز قضایی، ۲۲۸ کیلوگرم ماهی ضبط شده معدوم شد.

بازدید از مراکز عرضه مواد غذایی خام  دامی

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: اکیپ نظارتی بهداشت عمومی این اداره کل از۵۷ مرکز عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی بازرسی و ۴۳ کیلو گرم انواع فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف را کشف و ضبط کردند و برای ۲ مرکز صورتجلسه ضبطی تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع شد.

ناصر مخدوم افزود: ۷۵ مرکز عرضه فرآورده های خام دامی شامل قصابی، مرغ فروشی و ماهی فروشی، رستوران، اماکن تهیه غذای آماده و فروشگاههای زنجیره ای هم در قروه مورد بازدید قرار گرفت.

وی گفت:در این بازدید سرزده  علاوه بر ضبط ۱۹۰ کیلو گرم انواع فرآورده خام دام و طیور تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف، برای هشت مرکز نیز صورتجلسه ضبط فرآورده غیر قابل مصرف تنطیم شد تا برای برخورد قانونی به مراجع قضایی ارجاع شود.

پلمب یک واحد مرغ فروشی متخلف در سنندج

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: با اخذ دستور قضایی یک واحد مرغ فروشی که قطعه بندی غیر بهداشتی و غیر مجاز مرغ  انجام می داد، پلمب شد.

ناصر مخدوم افزود: اکیپ‌های ستادی بهداشت عمومی در مراجعه به یک واحد مرغ فروشی مقادیری مرغ قطعه بندی شده غیر بهداشتی و غیر مجاز را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد با توجه به اهمیت موضوع و جلوگیری از سواستفاده های آتی، صورتجلسه ای تنظیم و به مراجع قضایی ارجاع داده شد که با دستور مقام قضایی، واحد یاد شده در حضور نماینده اداره اماکن نیروی انتظامی تا اطلاع ثانوی پلمب شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید