Iranian Agriculture News Agency

دماوندی‌نژاد مطرح کرد:

تعادل در بازار مرغ در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر گوشت مرغ در ذخیره ای بی سابقه قرار دارد و برنامه تولید اعلام شده، روزانه رصد میشود و برای ماه های بهمن، اسفند و ماه مبارک رمضان بازار به تعادل میرسد.

تعادل در بازار مرغ در ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار ایانا ، حسین دماوندی نژاد، معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در نشست خبری صبح امروز که به مناسبت دهه فجر برگزار شد در جمع خبرنگاران، گفت: در تامین غذا و ایجاد امنیت غذایی با تلاش و همت تولیدکنندگان در منطقه و عرصه های جهانی در شرایط مطلوبیقرار داریم.

وی با اشاره به اجرای بزرگترین طرح اقتصادی در کشور، افزود: از زمان اجرای این طرح برای هر کدام از زیر بخش های معاونت دام، پیوست صادراتی تعریف شده است.

معاون امور تولیدات دامی با اشاره بر لزوم حضور تشکل ها در تنظیم بازار، تصریح کرد: در حال حاضر زنجیره کامل تخم مرغ از برنامه ریزی در حوزه مرغ تخم گذار، توزیع، تنظیم بازار، مدیریت صادرات و واردات کلیه محصولات طیور تخم گذار به اتحادیه  مرکزی مرغداران میهن  واگذار شده است.

وی ادامه داد: واگذاری زنجیره کامل تخم مرغ از برنامه ریزی در حوزه تخم گذار، توزیع، تنظیم بازار، مدیریت صادرات و واردات کلیه محصولات طیور تخم گذار به این اتحادیه  انجام شده است.

وی همچنین از آغاز صادرات گوشت مرغ خبر داد و گفت: به طور متوسط به صورت هفتگی 2 هزار تا 2هزار و 500تن صادرات این محصول انجام شده است.

وی با اشاره به صادرات گوساله ی آماده پروار به کشور قفقاز و آسیای میانه، تصریح کرد: صادرات محصولات دامی با انسجام برنامه ای همراه است.

وی با بیان اینکه در سال 1401 در حدود 921 هزار تن گوشت قرمز از منابع داخلی تولید خواهیم داشت، یادآور شد: در تولید این محصول رتبه 19 در جهان را به خود اختصاص داده ایم.

دماوندی‌نژاد با تاکید بر رتبه های جهانی در تولید شیرخام، گوشت طیور و تخم مرغریال گفت: در تولید شیرخام رتبه 21 در دنیا را داریم ؛ در تولید گوشت طیور با تولید 2 میلیون و 680هزار تن رتبه 8 در دنیا را به خود اختصاص داده ایم و در تولید تخم مرغ نیز با 1 میلیون و 200هزار تن رتبه دهم در دنیا برای کشورمان ثبت شده است.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی  سالانه به 54 تا55 میلیون تن نهاده و علوفه برای این صنعت نیاز است.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر گوشت مرغ در ذخیره ای بی سابقه قرار دارد و برنامه تولید اعلام شده، روزانه رصد میشود و برای ماه های بهمن، اسفند و ماه مبارک رمضان بازار به تعادل میرسد.

دماوندی‌نژاد با اشاره به سویه آرین، گفت: برای این مهم تسهیلات 6 درصد پرداخت شده و الویت در صادرات با سویه آرین است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه خرید مرغ آرین 12 درصد بالاتر از سایر سویه ها انجام میشود، افزود: ذخایر استراتزیک نیز از محل سویه آرین انجام شده است و خرید دستگاه های دولتی مانند دانشگاه ها نیز از سویه آرین برای حمایت از این سویه است.

وی تصریح کرد: تا پایان سال 22 درصد جوجه های تولیدی آرین خواهد بود.

دماوندی‌نژاد  از حذف تعرفه صادرات در گوشت مرغ و توسعه ضریب مکانیزاسیون در امور دام خبر داد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی به وضعیت بازار گوشت قرمز اشاره کرد و  گفت: بازارگوشت قرمز درگیر دلالی و واسطه گری شده بود که با واردات گوشت گرم بازار به ثبات رسیده است و این ثبات ادامه دار خواهد بود و قیمت ها نیز کاهشی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید