Iranian Agriculture News Agency

اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی در روز عید قربان

مردم دام قربانی را از جایگاه های مجاز خریداری کنند

طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام های قربانی به مناسبت روز عید قربان در سراسر کشور از سوی سازمان دامپزشکی کشور اجرا می شود.

اجرای طرح تشدید نظارت های بهداشتی و شرعی در روز عید قربان

به گزارش ایانا به نقل از  وزارت جهاد کشاورزی، معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در این طرح تعداد 850 اکیپ ثابت و 966 اکیپ سیار دامپزشکی نظارت های بهداشتی و شرعی بر ذبح دام قربانی را در سراسر کشور انجام می دهند

قاسم رضاییان زاده افزود: این اکیپ ها متشکل از 1165 دامپزشک، 1627 بازرس بهداشت گوشت و 605 ناظر ذبح شرعی است.

وی اظهار داشت: این اکیپ های دامپزشکی، بازرسی و ناظران ذبح از 6 صبح روز عید قربان در جایگاه های موقت عرضه دام شهرداری ، کشتارگاه ها و میادین مجاز عرضه دام فعالیت خود را آغاز می کنند و تا پایان روز و با هماهنگی سازمان دامپزشکی و شهرداری ها در این مراکز حضور خواهند داشت.

رضاییان زاده در همین حال از مردم خواست به منظور حفظ بهداشت خود و جامعه از ذبح دام فاقد هویت در روز عید قربان پرهیز کنند و دام قربانی را از جایگاه های موقت و مجاز عرضه دام شهرداری ها تهیه کنند.

وی با اشاره به بروز بیماری تب کریمه کنگو در کشور تصریح کرد: این بیماری مشترک میان دام و انسان است و  علایم آن در دام قابل تشخیص نیست و از این رو توصیه می کنیم برای پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو، گوشت قربانی قبل از قطعه قطعه کردن و مصرف حتما به مدت 24 ساعت در دمای یخچال نگهداری شود. 

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که تامین سلامت بهداشت فرآورده های خام دامی وظیفه سازمان دامپزشکی کشور است، گفت: مردم نیز در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی می توانند گزارش خود را به ادارات دامپزشکی شهرستان ها در سراسر کشور و اکیپ های نظارتی و بازرسی ارایه دهند و یا با سامانه کشوری 1512 تماس بگیرند و از این طریق در روند نظارت با این سازمان همراه و سهیم شوند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید