Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده تصریح کرد:

تجاری‌سازی صنعت مرغداری خوزستان اولویت قرارگاه امنیت غذایی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، گفت: صنعت مرغ، این قابلیت را دارد که تجاری شود که این مهم باید در اولویت کار قرارگاه امنیت غذایی قرار گیرد.

تجاری‌سازی صنعت مرغداری خوزستان اولویت قرارگاه امنیت غذایی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در پنجمین جلسه قرارگاه امنیت غذایی گفت: مصوبات قرارگاه امنیت غذایی، بسیار مهم و قابلیت اجرایی دارد و این قرارگاه از اهتمام ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: در بخش پروتئین، استان خوزستان باید قوی ظاهر شود تا بتوانیم از معضلات ایجاد شده، خارج شویم.

امیری زاده ادامه داد: اصل موضوع کار قرارگاه امنیت غذایی، این است که را تولید رونق دهد و ماموریت ما این است که بتوانیم، تولید را افزایش داده تا از معضلات پیش آمده خارج شویم.

امیری زاده با بیان اینکه در زمینه امنیت غذایی باید به خودکفایی رسید اظهار داشت: ظرفیت صادرات مرغ استان خوزستان به استان‌های دیگر باید ایجاد شود.

وی در ادامه تصریح کرد: باید برای ایجاد مرغداری‌های جدید در استان برنامه ریزی شده و فراخوان زده شود.

وی با بیان اینکه، کشاورزی را باید تجاری کرد اضافه کرد: صنعت مرغ، این قابلیت را دارد که تجاری شود و این موضوع باید در راس کار قرارگاه امنیت غذایی قرار گیرد.

در ادامه عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان نیز گفت: جوجه ریزی در استان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: با باز شدن سامانه‌ها و همچنین رفع مشکلات درخصوص سهمیه بندی مرغداران از طریق سامانه، اقدام به خرید جوجه کردند.

وی اضافه کرد: برای اولین بار، تمامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای را دعوت کردیم و در همین راستا جلسه‌ای برگزار شد که علاوه بر مرغ منجمد، در زمینه گوشت گرم ورود کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید