Iranian Agriculture News Agency

کنار کوهی خبر داد:

آمادگی کامل دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت محصولات دامی و گوشت مرغ از مرحله تولید تا مصرف

مدیر کل دامپزشکی خوزستان در جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان گفت: اداره کل دامپزشکی استان در حوزه بهداشت و سلامت محصولات دامی و گوشت مرغ از مرحله تولید تا مصرف در راستای خدمت رسانی شبانه روزی به مردم شریف استان آمادگی کامل دارد‌.

آمادگی کامل دامپزشکی در حوزه بهداشت و سلامت محصولات دامی و گوشت مرغ از مرحله تولید تا مصرف

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جلسه کارگروه ستاد تنظیم بازار استان خوزستان به ریاست استاندار استان و با حضور مدیر کل دامپزشکی و دیگر اعضاء مرتبط با کارگروه ستاد تنظیم بازار در محل استانداری خوزستان با هدف بررسی وضعیت بازار و برنامه ریزی تامین و توزیع اقلام اساسی، اتخاذ تدابیر و کنترل بازار کالاهای اساسی و استمرار فعالیت گشت های مشترک سیار برگزار گردید.

مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان با بیان اینکه اداره کل دامپزشکی استان خوزستان در خط مقدم بهداشت و سلامت محصولات دامی در استان قرار دارد گفت: دامپزشکی استان خوزستان در راستای خدمت رسانی به مردم شریف استان آمادگی کامل را دارد که بوسیله کارشناسان خبره دامپزشکی، مسولین فنی و بهداشتی در کشتارگاههای دام و طیور  و از  سامانه های نظارتی تخصصی درون دستگاهی از تولید تا مصرف فراوردهای خام دامی و بصورت شبانه روزی اقدامات خود را انجام دهد.

وی با بیان  اینکه نظارت های دامپزشکی از دو طریق سامانه ایی و میدانی در حال انجام است بیان کرد: اداره کل دامپزشکی استان از طریق سامانه های تخصصی در حوزه های طیور و دام  از زمان حرکت دام و طیور از فارم ها تا رسیدن به دست مصرف کننده در جهت ردیابی بیماری و عوامل بیماری زا در حال خدمات رسانی است.

کنار کوهی همچنین با اشاره به بخش دوم نظارت های میدانی بیان نمود: بازرسی های میدانی و اعمال نظارت های بهداشتی در تمامی نقاط سطح استان در حال اجراست.

کنار کوهی در ادامه افزود: هم اکنون در سطح استان 9 کشتارگاه طیور فعال داریم که اداره کل دامپزشکی استان بصورت شبانه روزی در حال رصد و پایش در این کشتارگاهها در خصوص بهداشت و سلامت محصولات مرغ تولیدی است و همچنین از طریق سامانه های تخصصی درون دستگاهی بر سلامت کامل این محصولات نظارت دارد.

کنار کوهی در پایان افزود: :یکی از مهمترین رسالت های دامپزشکی نظارت بهداشتی  بر فراورده های خام دامی است بطوریکه این اداره کل با در اختیار داشتن تمامی نیروهای خود بصورت شبانه روزی بر روند تولید فرآوردهای خام دامی در سطح استان مطابق با دستورالعمل های سازمان دامپزشکی کشور نظارت کامل دارند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید