Iranian Agriculture News Agency

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه آزاداسلامی آبادان

تفاهم نامه همکاری اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان در محل دانشگاه آزاد آبادان به امضای فتح اله ابوعلی، مدیر کل شیلات استان و سعید عباسی نیا، رییس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان رسید.

امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل شیلات خوزستان و دانشگاه آزاداسلامی آبادان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، در این نشست مشترک، معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات خوزستان، رئیس گروه ترویج شیلات و آبزیان و رئیس اداره توسعه میگو و آبزیان دریایی شیلات استان، مدیران شیلات شهرستان های آبادان و خرمشهر نیز حضور داشتند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان در آغاز این نشست، ضمن قدردانی از زحمات مجموعه شیلات استان و تقدیر از تولید کنندگان و تلاشگران عرصه آبزی پروری استان به ظرفیت های خوب این دانشگاه برای اجرای مطالعات تحقیقاتی و تسریع فرآیند امور آبزی پروری شیلات اشاره کرد.

سعید عباسی نیا، با اشاره به ضرورت تعامل سازنده میان دانشگاه و صنعت، استفاده از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه‌ها را در رفع مشکلات حوزه آبزی پروری و صید و صیادی استان موثر بیان کرد.

وی افزود: در دنیای امروز، رابطه ای مستقیم بین توسعه تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور برقرار است؛ به طوری که می توان گفت تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می آید.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی آبادان خاطرنشان کرد: اگر چه اکثر واحدهای تولیدی، امروزه به نقش تحقیقات در پیشرفت کاری خود اعتقاد دارند اما بدیهی است که بنگاه اقتصادی به تنهایی نمی تواند تمامی منابع مالی و قابلیت های علمی مورد نیاز را خود تامین نماید لذا سوق دادن واحدهای صنعتی به سمت فعالیت های تحقیقاتی نیاز به حمایت و سیاست گذاری دقیق در سطح ملی دارد.

مدیر کل شیلات خوزستان در ادامه این نشست با ابراز خرسندی از توافق به عمل آمده، هدف از انعقاد این تفاهم نامه را همکاری علمی، پژوهشی، آموزشی، خدماتی و ایجاد بستر مناسب و هم افزایی با دانشگاه پیرامون پتانسیل های آبزی پروری و صیادی منطقه خواند و یکی از مهمترین محورهای این تفاهم نامه را انجام خدمات مشاوره یا اعمال نظارت عالیه بر طرح های در دست اقدام اداره کل شیلات از قبیل بهداشت آبزیان، فرآوری و بازاریابی، کشت های تلفیقی و مکانیزاسیون، پرورش ماهی در قفس، پرورش متراکم و فوق متراکم آبزیان مطرح کرد.

فتح اله ابوعلی، مطالعه منابع آبی و پساب آبزی پروری، آلودگی های زیست محیطی، پایش زیستگاه های مصنوعی، تعیین استاندارد روش های صید، ارزیابی ذخایر آبزیان دریایی، پایش رودخانه ها، تالاب ها، رسوب گذاری نهرها و اسکله ها را از دیگر محورهای این همکاری برشمرد.   

وی، با اشاره به تداوم همکاری های مشترک در اجرای طرح ها و پروژه های علمی- تحقیقاتی در سطح استان تاکید کرد: یکی از اولویت های مهم این تفاهم نامه بهره مندی از روش های نوین آبزی پروری در جهت  تکثیر و پرورش ماهیان بومی و دریایی و توسعه انواع گونه های اقتصادی در خورها و سواحل استان خوزستان است.

مدیر کل شیلات خوزستان یادآور شد: مشارکت در سطوح مختلف حقوق بین الملل در بخش بازسازی و روش برداشت از جمعیت آبزیان مشترک بین کشورهای حاشیه خلیج فارس، رودخانه اروند، توسعه بازار محصولات شیلاتی و صنایع مربوطه در چهارچوب مقررات ذیربط نیز اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید