Iranian Agriculture News Agency

مدیر تعاون روستایی استان خوزستان خبر داد:

خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خوزستانی

مدیر تعاون روستایی خوزستان با بیان این مطلب که پروسه خرید تضمینی خرمای استعمران در استان از ۲۳ شهریور ماه سال جاری آغاز و تا ۳۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت گفت: تا کنون بیش از ۱۱ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خوزستانی خریداری شده است.

خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن خرمای استعمران از نخلداران خوزستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمدامین معین راد مدیر تعاون روستایی استان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ایانا با بیان این مطلب که پروسه خرید تضمینی خرمای استعمران در استان از ۲۳ شهریور ماه سال جاری آغاز و تا ۳۰ مهر ماه ادامه خواهد داشت اظهار کرد: تا کنون بیش از ۱۱ هزار تن خرمای استعمران در ۲۲ مرکز خرید از نخلداران خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان این مطلب که طبق پیش‌بینی‌های انجام شده انتظار می‌رفت ۱۵ مرکز، کار خرید خرما را در استان انجام دهند افزود: با توجه به استقبال نخلداران و همچنین استفاده از سبدهای پلاستیکی به جای صندوق های چوبی برای تحویل خرما و نیاز به فضای انباری بیشتر این مراکز از ۱۵ مرکز به ۲۲ مرکز در استان ارتقاء یافت.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر به دلیل استفاده از سبدهای پلاستیکی به جای صندوق های چوبی برای تحویل خرما در برخی از شهرستانهای استان از جمله آبادان و شادگان با کمبود فضای انباری مواجه هستیم که با برنامه‌ریزی های انجام شده در صدد محیا نمودن فضای مناسب و استفاده از ظرفیت شهرستانهای همجوار برای نگهداری خرمای خریداری شده از کشاورزان هستیم.

معین راد همچنین به ورود تعاون روستایی و خانواده بزرگ جهاد کشاورزی به عرصه خرید تضمینی خرما پس از ۱۷ سال اشاره و بیان کرد: قیمت خرید تضمینی خرما پس از ورود تعاون روستایی به این عرصه به ۹۲ هزار ریال برای خرمای درجه ۱، ۷۸ هزار ۲۰۰ ریال برای خرمای درجه ۲ و ۶ هزار ریال برای خرمای درجه ۳ ارتقاء یافت.

وی در ادامه ضمن اشاره به علت جایگزینی سبدهای پلاستیکی به جای صندوق های چوبی خاطر نشان کرد: به دلیل گلایه کشاورزان از نبود این صندوق ها و همچنین قیمت بالای آنها با وجود تمام مشکلات از جمله کمبود فضای انباری و سردخانه‌ای و در راستای حمایت از نخلداران اقدام به تحویل خرما در سبدهای پلاستیکی نمودیم.

معین راد در ادامه به استقبال نخلداران از روند خرید تضمینی خرما اشاره و عنوان کرد: استقبال کشاورزان و نخلداران از این رویداد بزرگ و مهم به حدی بود که ورود تعاون روستایی به عرصه خرید تضمینی خرما را با ورود شهید سلیمانی به استان در زمان سیل قیاس کردند که باعث دلگرمی و امیدواری  کشاورزان شد‌.

مدیر تعاون روستایی خوزستان در ادامه ضمن تقدیر از همکاران و دست‌اندرکاران خرید تضمینی خرمای استعمران در استان خوزستان گفت: از تمامی همکاران و دست‌اندرکارانی که در این رویداد بزرگ برای حمایت از نخلداران عزیز به صورت شبانه روزی همراه و یاریگر ما بودند قدردانی نموده، امیدوارم به یاری خداوند بتوانیم در آینده هرچه بهتر و بیشتر به این قشر زحمتکش خدمت رسانی کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید