Iranian Agriculture News Agency

حسنی نسب:

افزایش ۵ برابری تولید چای ترش در استان خوزستان

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که استان خوزستان در زمینه تولید چای ترش در جایگاه دوم کشوری بعد از سیستان و بلوچستان قرار دارد، از افزایش ۵ برابری کشت چای ترش در استان در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

افزایش ۵ برابری تولید چای ترش در استان خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا درخوزستان، محمد حسنی نسب مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: چای ترش محصولی تابستانه بوده که دوره‌ای حدود ۵ماه، یعنی از نیمه اردیبهشت تا اوایل آبان ماه را برای رشد و باردهی سپری می‌کند.

وی در ادامه به افزایش ۵ برابری کشت چای ترش در استان در مقایسه با سال گذشته اشاره و بیان کرد: در سال زراعی ۱۳۹۹، حدود ۱۷هکتار به کشت این محصول اختصاص یافت که از این میزان سطح زیر کشت ۱۷ تن محصول تولید و برداشت شد، این در حالی است که با توجه به بازدهی مطلوب، شاهد کشت محصول در ۸۲ هکتار از اراضی خوزستان در سال زراعی جاری هستیم.

حسنی نسب همچنین اظهار کرد: در راستای حمایت از فعالان و کشاورزان این عرصه تسهیلات ۱۶۵ میلیون ریالی برای هر هکتار از اراضی چای ترش در نظر گرفته شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در مدت زمان کاشت، داشت و برداشت این محصول برای هر هکتار یک نیروی کارگر ثابت نیاز است و با توجه به اینکه در حال حاضر برداشت آن به صورت کاملا دستی صورت می‌گیرد، هنگام برداشت که حدود یک ماه به طول می‌انجامد، روزانه ۱۰نفر مشغول به کار می‌شوند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید