Iranian Agriculture News Agency

فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان تصریح کرد؛

تنویر افکار عمومی در مورد تبعات منفی تغییرکاربری اراضی کشاورزی نیازمند فرهنگ سازی

در راستای بررسی و اتخاذ راهکارهای اجرایی پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها جلسه ای در محل معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان برگزار شد.

تنویر افکار عمومی در مورد تبعات منفی تغییرکاربری اراضی کشاورزی نیازمند فرهنگ سازی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سرهنگ شریفی فرمانده یگان حفاظت اراضی استان خوزستان تصریح کرد:  کشش تصاعدی تقاضا در بخش های مسکن ، خدمات، صنعت و ...، افزایش قابل ملاحظه ارزش زمین کشاورزی پس از تغییرکاربری،  تمایل افراد متمول به داشتن مسکن دوم (باغ ویلا) خارج از محیط شهری و در اراضی زراعی و باغ ها،  تمایل به تغییرکاربری غیرمجاز باغات مرغوب در مناطق خوش آب و هوا توسط افراد سودجو جهت کسب درآمد از راه اجاره دادن به گردشگران،  افزایش قیمت نهاده های زراعی و دامی در سال های اخیر و به تبع آن عدم توجیه اقتصادی تولید در بخش کشاورزی، عدم هماهنگی لازم فرابخشی بین دستگاه های متولی جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهرها (شهرداریها، بخشداری‌ها، دهیاریها و سایر دستگاههای خدمات رسان) با جهاد کشاورزی جهت مدیریت بهینه کنترل تغییرکاربرهای غیرمجاز، کمبود اعتبارات، امکانات وماشین آلات لازم ...از جمله معضلات و چالش های پیشرو برشمرد.

 ادامه داد: تنویر افکار عمومی در مورد تبعات منفی تغییرکاربری اراضی کشاورزی نیازمند فرهنگ سازیلازم بوده که این امر مستلزم استفاده از ظرفیت های صدا و سیما، رسانه ها، سازمان های مردم نهاد و ... می باشد.

وی اظهار داشت : حمایت از کشاورزان ، عدم ارائه هرگونه خدمات زیربنایی (آب، برق، گاز، تلفن، راه دسترسی و ...) از سوی دستگاههای خدمات رسان به ساخت و سازهای غیرمجاز ، نظارت بر عملکرد بنگاه های معاملات ملکی و فراهم نمودن امکانات و اختصاص اعتبار لازم.... از جمله راهکارهای مناسب در پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی می باشد .

وی در پایان به ارائه آمار عملکرد اقدامات ترویجی و قضایی در این زمینه پرداخت .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید