Iranian Agriculture News Agency

با هدف صیانت از سلامت عمومی عزاداران؛

نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان بر کشتار بیش از 2 هزار و 900 راس دام سبک و سنگین نذری در ایام تاسوعا و عاشورا

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان اظهار کرد: امید است مجموعه خدمات شبانه روزی همکاران ما در سراسر استان مورد قبول درگاه احدیت قرار گرفته و از یکایک همکاران دولتی و خصوصی همگام در اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی در ایام محرم امسال تشکر و قدردانی می‌کنیم.

نظارت بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان خوزستان  بر کشتار بیش از 2 هزار و 900 راس دام سبک و سنگین نذری در ایام تاسوعا و عاشورا

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان؛ مصطفی کنار کوهی مدیر کل شیلات خوزستان ضمن آرزوی قبولی عزاداری های تمامی هم استانی های عزیز در ایام شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایشان،  در تشریح جزییات این خبرگفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار دام های نذری در دهه اول ماه محرم امسال به ویژه روزهای تاسوعا وعاشورای حسینی در سطح استان خوزستان،  تعداد دو هزار و 933 راس دام سبک و سنگین با هدف پیشگیری از بروز و انتقال بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو مورد معاینه دقیق پیش از کشتار قرارگرفتند.

وی افزود: به رسم سالیان گذشته، دامپزشکی استان خوزستان با برقراری کشیک در تعطیلات وهمچنین ساماندهی 80 اکیپ ثابت وسیار وبا به کارگیری 131 نفر دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی، نظارت بر ذبح دام های نذری در ایام ماه محرم را برعهده گرفته که با هدف صیانت از سلامت عمومی عزاداران حسینی، مقداری گوشت استحصالی و آلایش خوراکی دام از چرخه مصرف انسانی خارج شد.

کنار کوهی به اجرای طرح های تشدید نظارت بهداشتی دامپزشکی در ایام خاص همچون عید نوروز، ماه مبارک رمضان، عید قربان، تاسوعا و عاشورا و... اشاره وتصریح کرد: اگر فعالیت های پیشگرانه و نظارت های شبانه روزی دامپزشکی وجود نداشت، می بایست روز به روزشاهد بروز بیماری های خطرناک در جوامع انسانی و تحمل هزینه گزاف درمانی و بیمارستانی می بودیم.

مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان در پایان اظهار داشت: از شهروندان عزیز درخواست داریم که  که‌ فراورده های خام دامی مورد نیاز خود را به صورت بسته بندی کددار و تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی تهیه کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید