Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده تصریح کرد:

سازمان جهاد کشاورزی حلقه واسط میان کارگاه داران و تولیدکنندگان خرما در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که کارخانه داران رکن اساسی تولید هستند و بخش خصوصی هیچ گاه از سازمان جدا نبوده است اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی حلقه واسط میان کارگاه داران و تولیدکنندگان خرما در خوزستان محسوب می شود.

سازمان جهاد کشاورزی حلقه واسط میان کارگاه داران و تولیدکنندگان خرما در خوزستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، معاونان، مدیر عامل و اعضای اتحادیه خشکبار جلسه بررسی موانع پیش روی خرید خرما و راهکارهای پیشنهادی و مانع زدایی برگزار شد.

در این جلسه خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: کارخانه داران رکن اساسی تولید هستند و بخش خصوصی هیچ گاه از سازمان جدا نبوده است.

وی با بیان این مطلب که ما حلقه واسطه کارگاه داران و تولیدکنندگان هستیم تصریح نمود: اگر کارگاه ها نبودند نخل ها هم سرپا نبودند.

امیری زاده با بیان اینکه تولید خرما به صنایع تبدیلی و تکمیلی بسیار وابسته است اظهار داشت: پیگیر خرید هر چه سریعتر خرماهای رسوب شده در کارگاه ها هستیم.

در ادامه این جلسه مدیرعامل اتحادیه صادرکنندگان خرما و خشکبار استان گفت: هر کارگاه بسته بندی و فرآوری خرما در استان اشتغالزایی ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر را به دنبال دارد.

یعقوب خضری افزود: در حال حاضر هزینه فرآوری بسته بندی و عدم ثبات ارزی از مشکلات بخش خصوصی بوده که صادرات این محصول را دچار مشکل خواهد کرد.

مدیر باغبانی سازمان در ادامه جلسه اظهار داشت: هرساله فرآیند تعیین و قیمت گذاری خرما از هفته پایانی مردادماه آغاز و هفته اول شهریور با تعیین قیمت نهایی به پایان می رسد.

حسنی نسب با بیان اینکه ۵ سال به دلیل تنش خشکسالی کاهش تولید خرما در استان وجود داشت به طوریکه در پایان سال ۹۸ میزان تولید به ۱۷۰ هزار تن کاهش پیدا کرده بود تصریح کرد: ولی در سال گذشته به دلیل شرایط مساعد میزان تولید به ۲۳۰ هزار تن رسید امسال نیز با کیفیت و تولید خوب محصول روبرو خواهیم بود.

وی افزود: در سال گذشته با وجود تولید ۹۰ هزار تن خرمای استعمران صنعتی ۶۸۰ تن خرید حمایتی صورت گرفت.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در ادامه جلسه گفت: سازمان جهاد کشاورزی برای تامین نقدینگی کارخانه داران در حال رایزنی می باشد همچنین به دنبال تسهیلات ویژه برای خرید خرما توسط کارخانه داران است.

جواد سلطان کاظمی با بیان اینکه روند خرید محصول درون استان باید حفظ شود تصریح نمود: ارائه تسهیلات کم بهره از طریق صندوق حمایت نیز توسط سازمان در حال پیگیری است.

معاون توسعه بازرگانی سازمان نیز در این جلسه  اظهار داشت: بهترین راهکار برای فروش بهتر خرما خرید حمایتی است به طوریکه در محصول گوجه فرنگی این خرید با موفقیت روبرو بود.

محمد نژادزاده با بیان اینکه  مسیرخریدی که روی ریل اتحادیه ها و کارگاه ها انجام می شود  باید حفظ شود،  افزود: با مذاکراتی که با اتاق بازرگانی ایران و اوراسیا داشتیم آمادگی خود را برای همکاری با صادرگنندگان خرما اعلام نموده اند.

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید