Iranian Agriculture News Agency

نظارت دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام‌ در محرم

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان خوزستان، گفت: 80 گروه ثابت و سیار بر ذبح بهداشتی و شرعی قربانی‌ها در ایام عزاداری ایام محرم در استان خوزستان نظارت دارند.

نظارت دامپزشکی بر ذبح بهداشتی دام‌ در محرم

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان؛ عبدالله محمدحسنی رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی استان خوزستان گفت: 39 گروه ثابت و 41 گروه سیار متشکل از 31 دکتر دامپزشک، 76 بازرس بهداشتی گوشت و 24 روحانی ناظر ذبح شرعی در راستای اجرای طرح تشدید نظارت دامپزشکی استان خوزستان در اهواز و سایر شهرستان‌های استان به صورت رایگان بر ذبح دام‌های قربانی عزاداران حسینی در ایام دهه محرم حسینی در قالب دو شیفت‌ کاری سازماندهی و آماده ارائه خدمات بهداشتی به دسته های عزاداری سید و سالار شهیدان و همچنین شهروندان هستند.

وی افزود: طرح نظارت بر ذبح بهداشتی و شرعی دام‌های قربانی همانند سال‌های قبل در ایام ماه محرم و با هدف تامین گوشت سالم و حلال اجرا می‌شود.  

 وی گفت: به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه– کنگو(CCHF) از دام به انسان باید گوشت استحصالی به‌مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شده و از کشتار دام‌هایی که دارای نشانه‌های ظاهری غیر طبیعی، آلودگی‌های انگلی خارجی و قارچی و نیز تب‌دار هستند، خودداری شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اظهار داشت: هماهنگی با شهرداری‌های استان خوزستان برای فعال بودن کشتارگاه در روز تاسوعا و عاشورای حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی دانشگاه علوم پزشکی، ستاد ملی و استانی کرونا و آمادگی لازم برای کشتار دام قربانی از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

محمد حسنی تصریح کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن 0613331353 (اطلاع‌رسانی و پاسخگویی اداره‌کل دامپزشکی استان خوزستان) و یا شماره تلفن ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها تماس حاصل کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید