Iranian Agriculture News Agency

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد:

درآمدزایی اولویت نخست برای تشویق کشاورزان به استفاده از روش های نوین آبیاری در خوزستان

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که یکی از مواردی که در ستاد اقتصاد مقاومتی باید مطرح شود آمایش صنایع تبدیلی تکمیلی است اظهار کرد: برای تشویق کشاورزان به استفاده از روش های نوین آبیاری باید درآمدزایی به عنوان اولویت اول در نظر گرفته شود.

درآمدزایی اولویت نخست برای تشویق کشاورزان به استفاده از روش های نوین آبیاری در خوزستان

 به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جواد سلطانی کاظمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه کاهش ضایعات محصولات کشاورزی با تکمیل زنجیره های صنایع تبدیلی، تکمیلی و نگهداری گفت: در استان خوزستان نسبت کشت آبی به دیم ۹۷ به ۳ درصد است.

وی افزود: باید منافع کشاورزان در سیاست های قوانین وضع شده در نظر گرفته شود.

سلطانی کاظمی با بیان این مطلب که در قانون تثبیت آب بهای زراعی فروش آب بر اساس درآمد ناخالص است اضافه کرد: بر همین اساس در شبکه های مدرن ۳ درصد درآمد ناخالص، در نیمه سنتی ۲ درصد و در سنتی یک درصد می باشد. 

مهاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: طرح های تشویقی از سوی سازمان جهاد کشاورزی و سازمان آب و برق خوزستان به استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی کمک شایانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سبزی و صیفی بیشترین بهره وری آب وجود دارد افزود: در کشت سبزی و صیفی در اکثر مناطق استان از آبیاری تیپ استفاده می شود که راندمان آبیاری را بسیار بالا می برد.

سلطان کاظمی اظهار داشت: برای تشویق کشاورزان به استفاده از روش های نوین آبیاری باید درآمدزایی به عنوان اولویت اول در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: امسال با توجه به خشکسالی و ممنوعیت کشت شلتوک می توانستیم از کشاورزی قراردادی برای ترغیب کشاورزانی که کشت جایگزینی همچون کنجد را بکار بردند استفاده کنیم.

سلطان کاظمی گفت: برای تغییر و تحول در بخش کشاورزی باید شاخص های تاثیر گذار را یافت و بهبود بخشید .

وی یکی از مواردی که در ستاد اقتصاد مقاومتی باید مطرح شود را آمایش صنایع تبدیلی تکمیلی عنوان و تصریح نمود: برای رفع مشکل و راه اندازه واحدهای مختلف کشاورزی کارگروه سرمایه گذاری در سازمان تشکیل شده و می‌توان با مشارکت و مشاوره نمایندگان سازمان آب و برق واحدهایی که دچار مشکل هستند را بررسی و به راه اندازی و هدفمندسازی سرمایه گذاری آنها کمک کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید