Iranian Agriculture News Agency

مدیرکل شیلات خوزستان:

آزاد سازی صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان

مدیر کل شیلات خوزستان از آزاد سازی صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان از امروز، ۱۳ مردادماه برای قایق های صیادی خبرداد.

آزاد سازی صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، فتح اله ابوعلی مدیر کل شیلات خوزستان، ضمن تایید این خبر تصریح کرد: براساس گزارشات پژوهشکده میگوی استان بوشهر و مصوبه کمیته مدیریت صید استان، صید میگوی ببری در صیدگاه بحرکان هندیجان برای قایق های صیادی شهرستان هندیجان از امروز و کلیه لنج های صیادی از ۱۵ مرداد تا اطلاع ثانوی آزاد اعلام می شود.

وی، تعداد شناورهای صیادی استان را یک هزار و ۶۹۰ فروند اعلام کرد و گفت: به تفکیک یک هزار و ۷۰ فروند قایق و ۶۲۰  فروند لنج صیادی در مناطق ساحلی استان  فعالیت می کنند.

مدیرکل شیلات خوزستان، یادآور شد: زمان مجوز صید هر سفر دریایی برای لنج ها ۷ روز و برای قایق ها ۳ روز در نظر گرفته شده است.

ابوعلی، با تاکید بر لزوم سم پاشی شناور ها و تجهیز آنها به امکانات برودتی، سایبان و ادوات صید، افزود: صیادان می توانند پس از تجهیز شناورهای خود به دفاتر صید شیلات شهرستان ها مراجعه کرده و مجوز صید را اخذ کنند.

وی اظهار داشت: هرگونه حمل و جابجایی میگو توسط شناورهای فاقد مجوز صید ممنوع است همچنین شناورهای صیادی متقاضی صید میگو در تاریخ مذکور، باید در عمق بالای هشت متر و اندازه چشمه بدنه تور 50 میلی متر و ساک تور 35 میلی متر استفاده کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید