Iranian Agriculture News Agency

در راستای حمایت از دامداران در شهرستانهای دچار تنش آبی صورت گرفت؛

توزیع رایگان خوراک دام توسط اتحادیه دامداران خوزستان

مدیریت تعاون روستایی خوزستان با همکاری اتحادیه دامداران استان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در راستای حمایت از دامداران دچار تنش آبی در شهرستان های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه به توزیع خوراک دام به صورت رایگان اقدام کردند.

توزیع رایگان خوراک دام توسط اتحادیه دامداران خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جواد ابراهیمی مدیرعامل اتحادیه دامداران استان خوزستان گفت: متاسفانه به دلیل خشکسالی و کمبود آب و علوفه و خوراک مورد نیاز دام، شاهد آسیب فراوان به دامداران استان که بخش قابل توجه ای از لبنیات و گوشت استان را تامین می کنند هستیم.

وی ادامه داد: تنش آبی و خشکسالی در استان باعث تلفات دام دامداران و احشامی از قبیل گاو و گاومیش شده است، در این راستا مدیریت تعاون روستایی خوزستان  با همکاری اتحادیه دامداران استان و  سازمان جهاد کشاورزی خوزستان  با در نظر گرفتن خوراک دام رایگان برای دام ها در تلاش است بخش قابل توجه ای از نیاز دامداران را مرتفع سازد.

ابراهیمی افزود : در فاز اول این طرح یک هزار ۵۰۰ تن خوراک دام شامل جو ، ذرت، سویا و سبوس که به صورت روزانه به مقدار 300 تن با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان و طبق لیست و تعداد دام، بین دامداران متضرر از تنش آبی توزیع  می‌گردد.

وی گفت: پس از پایان فاز اول، و در فاز دوم این طرح نیز یک هزار و ۵۰۹ تن دیگر خوراک دام که شامل ذرت چاپر، جو و یونجه می‌باشد نیز در بین دامداران استان توزیع خواهد شد.

وی در ادامه بیان داش : در کنار این طرح ها اتحادیه دامداران استان موفق به تامین بیش از 10 هزار تن جو و 5 هزار تن ذرت با قیمت دولتی شده است که بارگیری و حمل  آنها انجام شده و در حال توزیع آنها در بین دامداران استان هستیم. 

مدیرعامل اتحادیه دامداران خوزستان گفت: شهرستان های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه در مرحله اول توزیع رایگان خوراک دام هستند و سعی خواهیم کرد تا پایان وضعیت خشکسالی و رفع مشکلات فعلی به صورت مستمر به تامین خوراک دام دامداران استان بپردازیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید