Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

آغاز فاز اول توزیع علوفه رایگان در شهرهای دارای تنش آبی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز عملیات توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره دامی در شهر‌های پایین دست کرخه در خوزستان خبر داد.

آغاز فاز اول توزیع علوفه رایگان در شهرهای دارای تنش آبی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به آغاز فاز اول توزیع علوفه رایگان در شهر‌های پایین دست کرخه که دچار تنش آبی شده اند گفت: ۵۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تامین علوفه دامی توسط هیئت دولت به تصویب رسیده است.

وی افزود: عملیات توزیع یک هزار و ۵۰۰ تن کنستانتره در شهرستان‌های حمیدیه، دشت آزادگان و هویزه که بیشترین تنش آبی را متحمل شده‌اند و دارای دام‌های سنگین بیشتری از جمله گاومیش هستند آغاز شده است.

امیری زاده ادامه داد: پس از فاز اول بلافاصله توزیع خوراک دام در شهر‌های دیگر تا پایان تنش آبی ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که دام‌های سبک و سنگین شامل این طرح می‌شوند ادامه داد: کنستانتره، جو، ذرت و سبوس برای تغذیه دام‌ها در نظر گرفته شده ضمن اینکه با شرکت توسعه نیشکر برای استفاده رایگان دامداران از ۱۰ هزار تن سرشاخه نیشکر هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۵۰ هزار تن علوفه دامی در این مرحله در نظر گرفته شده همچنین با هماهنگی شرکت توسعه نیشکر پیتوباگاس نیز بزودی توزیع خواهد شد.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: در بین محصولات توزیع شده جو و ذرت با نرخ تعاونی بوده و پیتوباگاس و سرشاخه نیشکر رایگان می‌باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه با بیان اینکه در شهرستان‌های هویزه، دشت آزادگان و حمیدیه ۳۰ هزار راس دام سنگین از جمله گاومیش و ۳۴۰ هزار راس دام سبک وجود دارد اظهار کرد: خوراک دام در شهرستان‌ها با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی، نماینده فرمانداری و اکیپ دامپزشکی توزیع می‌شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید