Iranian Agriculture News Agency

زراعت خوزستان در جایگاه نخست بیمه کشور

مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان از کسب رتبه یک بیمه کشاورزی در زیر بخش زراعت، رتبه برتر آموزش و ترویج بیمه کشاورزی در کشور و کسب رتبه دوم عملکرد بیمه کشاورزی از ابتدای سال تا تیرماه خبر داد و اجرای طرح ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خصوص کلزای دیم برای اولین بار در استان را از مهمترین دستاوردهای گروه خدمات بیمه ای در استان برشمرد.

زراعت خوزستان در جایگاه نخست بیمه کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، آلاله مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان در جلسه بیمه محصولات کشاورزی گفت: تاکنون بیش از ۷۸۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و دامداران پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون۴۱۶ هزار و ۷۵۲ هکتار از بخش زراعی و ۲۱ هزار و ۱۹۹ هکتار بخش باغی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است افزود: همچنین ۶۳۴ هزار و ۸۶۹ راس در بخش دام و ۴۰ میلیون و ۱۵۳هزار و ۱۲۱ قطعه طیور و زنبور عسل در سال جاری بیمه شده است.

آلاله اظهار داشت: تاکنون ۷۷ مجوز خسارت معادل ۹۰۰ میلیارد ریال تایید شده است.

آلاله کسب رتبه یک کشاورزی در زیر بخش زراعت، رتبه برتر آموزش و ترویج بیمه کشاورزی در کشور، کسب رتبه دوم عملکرد بیمه کشاورزی از ابتدای سال تا تیرماه و اجرای طرح ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خصوص کلزای دیم برای اولین بار در استان را از مهمترین دستاوردهای گروه خدمات بیمه ای در استان عنوان کرد.

تورج نوروزی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در ادامه این جلسه گفت: به دلیل محدودیت کشت تابستانه در سال زراعی جاری بیمه محصولات کشاورزی بر اساس الگوی کشت ابلاغ شده از سوی مدیریت بحران صورت میگیرد.

جواد سلطانی کاظمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در ادامه جلسه با بیان اینکه ۲۱ نوع مخاطره در استان وجود دارد گفت: باید بر فرهنگ کشاورز برای رغبت بیشتر آنان به بیمه کردن محصولات تلاش بیشتری صورت بگیرد. 

وی افزود: همانطور که نگاه همه کشورها به بیمه کشاورزی یک نگاه حمایتی است در کشور ما نیز باید اینگونه باشد. 

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به امهال تسهیلات کشاورزان به مدت ۳ سال و پرداخت تسهیلات ۴ درصد به کشاورزان که اخیرا به تصویب هیئت دولت رسید نیز اشاره و تصریح نمود: تنوع در انواع بیمه ها باید بیش از پیش شود.

سلطان کاظمی بر منطقه محور بودن بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید