Iranian Agriculture News Agency

چلداوی خبر داد:

خوزستان همچنان رکورددار تولید و خرید گندم و کلزای کشور

مدیر تعاون روستایی خوزستان ضمن اشاره به خرید موفق محصولات راهبردی از کشاورزان استان گفت: خوزستان همچنان رکوردار تولید و خرید گندم و کلزا کشور است.

خوزستان همچنان رکورددار تولید و خرید گندم و کلزای کشور

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمدامین چلداوی مدیر تعاون روستایی استان در گفتگو با خبرنگار ایانا اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی استان به فضل خداوند و تلاش شبانه‌روزی همکاران  در سال زراعی ۱۴۰۰-۹۹ موفق به خرید ۷۲۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان شده است.

وی افزود: این مهم در ۶۱ هزار مرکز خرید در ۲۵ شهرستان استان انجام شده و همچنان ادامه دارد.

چلداوی در ادامه ضمن اشاره به مقام اول خوزستان در زمینه تولید و خرید گندم در کشور تصریح کرد: امسال یک میلیون ۲۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت خواهد شد که در این راستا فعالیت شبکه تعاون روستایی در زمینه خرید این‌محصول راهبردی نیز همچنان ادامه خواهد داشت.

مدیر تعاون روستایی با بسان این مطلب که امسال رکورد جدیدی از خرید کلزا توسط مدیریت تعاون روستایی در استان خوزستان ثبت شد بیان داشت: امسال ۷۳ هزار تن کلزا در ۴۰ مرکز خرید از کشاورزان استان خریداری شد که این‌مهم در شرایط سخت دمای بالای هوا، در ماه مبارک رمضان و شیوع بیماری کرونا با تلاش شبانه‌روزی همکاران انجام شده است.

چلداوی قیمت ابتدایی خرید تضمینی گندم از کشاورزان را ۴ هزار تومان عنوان کرد و گفت: هزینه مزرعه دار برای تولید هر کیلو گندم، ۳ هزار و ۸۰۰ تومان است که این مبلغ رغبت کشاورز را برای تولید گندم کم می‌کرد بنابراین به منظور افزایش انگیزه فرآوری و تولید این محصول راهبردی قیمت خرید تضمینی گندم با یکهزار تومان افزایش به ۵ هزار تومان رسید، که اگرچه عده‌ای از کشاورزان هزینه کندم خود را با قیمت مصوب قبلی دریافت کردند اما مابه التفاوت آن واریز  خواهد شد.

چلداوی در خاتمه خاطر نشان کرد: این فعالیت ها با هدف خدمت به کشاورزان و مردم شریف کشور انجام شد که آغازگر عملیاتی بزرگ در راستای خودکفایی گندم و کلزا در کشور خواهد بود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید