Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده خبر داد:

رکورد جذب تراکتور در خوزستان شکسته شد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به تلاش برای جذب ادوات کشاورزی حفاظتی در استان گفت: در سال 99 با جذب یک هزار و 510 دستگاه تراکتور، رکورد جذب تراکتور در استان شکسته شد.

رکورد جذب تراکتور در خوزستان شکسته شد

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان در سال گذشته با جذب 2 هزار و 730 میلیارد ریال از محل خط اعتباری شماره 8 مکانیزاسیون موفق به کسب رتبه اول در کشور شد.

وی با بیان اینکه در سال 99 با جذب یک هزار و 510 دستگاه تراکتور رکورد جذب تراکتور در استان شکسته شد افزود: در سال 98 تعداد 564 دستگاه تراکتوردر استان جذب شده بود .

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: همچنین در سال 99، 42 دستگاه کمباین در استان جذب شد که نسبت به سال گذشته 75 درصد رشد را نشان می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به جذب 130 درصدی ادوات کشاورزی در سال 99 نیز اشاره و اضافه کرد: در سال 98، 654 دستگاه ادوات کشاورزی جذب شد که این میزان در سال 99 به یک هزار و 500 دستگاه رسید.

وی با بیان اینکه در سال 99 تلاش شد از فرصت بدست آمده برای جذب ادوات کشاورزی حفاظتی استفاده شود اظهار داشت: نیمی از ماشین آلات کشاورزی جذب شده در استان مربوط به کشاورزی حفاظتی بوده است.

امیری زاده ضمن اشاره به این مطلب که تا قبل از سال 99  کشاورز تراکتور را بدون ادوات دریافت می کرد اظهار کرد: برای جلوگیری از اختلاف قیمت تراکتور در بازار آزاد با قیمت کارخانه ای آن و همچنین جلوگیری از ورود دلالان به بازار، سال گذشته تراکتور بدون ادوات به کشاورز تحویل داده شد.

وی در پایان گفت: شهرستان شوش بیشترین میزان جذب ماشین آلات کشاورزی را به خود اختصاص داد.

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید