Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده خبر داد:

پیش بینی برداشت 446 هزار تن ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به کشت ذرت بهاره و تابستانه در مزارع استان گفت: پیش بینی می شود 446 هزار تن ذرت دانه ای و علوفه ای از مزارع استان برداشت شود.

پیش بینی برداشت 446 هزار تن ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: ذرت به عنوان یک علوفه دامی هم به صورت چاپر و هم به صورت خوراک دام در صنعت دام و طیور از اهمیت ویژه ای برخوردار است بر همین اساس یکی از اولویت های کاری سازمان در توسعه و ترویج کمی و کیفی کشت ذرت است.

وی با بیان اینکه خوزستان اولین تولید کننده ذرت در کشور محسوب می شود افزود: این محصول در استان به دو صورت بهاره و تابستانه کشت می گردد .

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: در کشت بهاره امسال که از اسفند و فروردین صورت گرفته حدود 20 هزار هکتار از اراضی استان که بیشترین آنها در حوضه شبکه دز قرار دارد زیر کشت این محصول رفته اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه 6 هزار و 300 هکتار از اراضی استان به کشت ذرت علوفه ای با پیش بینی تولید 346 هزار تن اختصاص یافته اظهار داشت: در حال حاضر 13 هزار و 700 هکتار از مزارع استان نیز زیر کشت ذرت دانه ای رفته و پیش بینی می شود از این میزان سطح زیر کشت 98 هزار تن ذرت دانه ای برداشت شود.

وی همچنین عنوغان کرد: یکی از عوامل محدود کننده کشت ذرت در سال جاری وضعیت منابع آبی پشت سدها به دلیل کاهش چشمگیر بارندگی ها در حوضه های آبریز سدها بوده است.

امیری زاده در خاتمه ضمن اشاره به برداشت ذرت علوفه ای از خرداد ماه بیان داشت: علوفه تولیدی خوزستان علاوه بر مصارف دامداری های استان به  استان های کشور نیز صادر می شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید