Iranian Agriculture News Agency

شیرینی برداشت چغندرقند پاییزه در کام کشاورزان خوزستانی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از آغاز برداشت چغندرقند پاییزه از مزارع استان خبر داد.

شیرینی برداشت چغندرقند پاییزه در کام کشاورزان خوزستانی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به آغاز برداشت چغندرقند از مزارع خوزستان اظهار کرد: همه ساله از دهه سوم فروردین ماه برداشت این محصول از مزارع آغاز می شود.

وی با بیان این مطلب که خوزستان یکی از استان های مهم تولید چغندرقند کشور محسوب می شود افزود: خوزستان در زمینه کشت چغندرقند در جایگاه نخست کشور ایستاده است.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: سطح مصوب کشت چغندرقند در سال گذشته برای استان خوزستان 15 هزار هکتار تعیین شد که با توجه به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و انتخاب عنوان سال جهش تولید توسط ایشان، همچنین همت کشاورزان سخت کوش و برنامه ریزی های انجام شده کشت بیش از 20 هزار هکتار چغندر قند پاییزه در استان محقق شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب چغندرقند امسال از کمیت، کیفیت، تناژ و عیار بسیار مطلوبی برخوردار است بیان داشت: با توجه به میزان سطح زیر کشت این محصول در استان پیش بینی می شود بیش از یک میلیون 200 هزار تن چغندرقند پاییزه از کشاورزان خریداری و به کارخانجات قند حمل شود.

وی در خاتمه ضمن اشاره به قیمت این محصول یادآور شد: امسال قیمت چغندرقند نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته و تمام تدابیر لازم برای برداشتی خوب از مزارع استان در سال جاری اندیشیده شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید