Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده عنوان کرد:

کشت بیش از یک سوم کلزای مصوب کشور در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به رشد 50 درصدی کشت دانه روغنی کلزا در استان گفت: کشت بیش از یک سوم کلزای مصوب کشور در خوزستان انجام شده است.

کشت بیش از یک سوم کلزای مصوب کشور در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که خوشبختانه امسال سطح زیر کشت کلزا در استان رشد چشمگیری نسبت به سال گذشته داشته است اظهار کرد: خوزستان بزرگترین تولیدکننده و دارای مقام نخست تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور است.

وی افزود: بیش از یک سوم از کل سطحی که امسال برای کشت کلزا در کشور تعیین شده در استان خوزستان کشت شده است.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به افزایش سطح زیر کشت کلزا در استان نسبت به سال گذشته بیان داشت: امسال بیش از 24 هزار هکتار از مزارع استان به کشت کلزا اختصاص یافته که این میزان نسبت به سال قبل رشد 50 درصدی داشته است.        

رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که خوزستان در سال گذشته مقام دوم تولید کلزا را به خود اختصاص داده بود خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود با توجه به افزایش چشمگیر سطح زیر کشت این محصول در استان و با یاری خداوند امسال استان خوزستان در جایگاه نخست کشت کلزای کشور قرار گیرد.

وی در خاتمه با بیان این مطلب که استان خوزستان از ظرفیت و توانمندی بالایی برای تولید انواع محصولات کشاورزی برخوردار است، از  تلاش کشاورزان سخت کوش و همه دست اندر کاران خدوم این عرصه قدردان کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید