Iranian Agriculture News Agency

در آیین آغاز خرید دانه روغنی کلزا:

اقدام تعاون روستایی، آغاز پشتیبانی توسعه کشت کلزا در خوزستان

آیین آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا توسط تعاون روستایی خوزستان با حضور مدیر تعاون روستایی خوزستان، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان و هیئت همراه در شرکت تعاون روستایی امید شهرستان اهواز برگزار شد.

اقدام تعاون روستایی، آغاز پشتیبانی توسعه کشت کلزا در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد امین چلداوی مدیر تعاون روستایی خوزستان گفت: حرکت نمادین آغاز خرید تضمینی دانه روغنی کلزا و محصول راهبردی گندم، سرآغازی برای خرید عظیم محصولات کشت پاییزه در استان است، خداوند منان  را شاکریم این اتفاق بزرگ در ماه مبارک شعبان رخ داده و امیدواریم به برکت این ماه بتوانیم نیازهای سفره غذایی مردم را تامین نمائیم.

وی افزود: در کشت پائیزه سال 1399 بیش از  400 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر کشت گندم رفت که امیدواریم بتوانیم با اقدامی شبانه روزی خرید بزرگ گندم و کلزا را به سرانجامی مطلوب برسانیم.

مدیر تعاون روستایی خوزستان همچنین گفت: در سال گذشته خرید بیش از 2 میلیون و 800 هزار تن گندم در شبکه تعاون روستایی کشور صورت گرفت که 780 هزار تن معادل 26 درصد کل خرید در خوزستان و توسط تعاون روستایی استان انجام شده است.

همچنین در ادامه این مراسم جهان نژادیان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان گفت: خرید گندم و کلزا در خوزستان توسط تعاون روستایی آغاز پشتیبانی توسعه کشت محسوب می شود و این اقدام سرآغازی برای معرفی خدمات و دستاوردی است که تعاون روستایی به عنوان بازوی توانمند جهاد کشاورزی آن را به نتیجه می رساند.

وی ادامه داد: خوشحالیم که طی 10 سال گذشته خوزستان توانسته به لحاظ کیفی و کمی بالاترین سطح را در کشور در زمینه خرید گندم داشته باشد و این جزء افتخارات استان خوزستان محسوب می شود.

جهان نژادیان همچنین بیان داشت: طی بازدیدی که از مراکز خرید گندم و کلزا تعاون روستایی خوزستان در سطح استان داشتیم، شاهد فضایی مناسب و درخور شان استان زرخیز خوزستان بودیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید