Iranian Agriculture News Agency

تشدید نظارت‎های دامپزشکی خوزستان ویژه نوروز ۱۴۰۰

مدیر کل دامپزشکی خوزستان از تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در ایام نوروز 1400 خبر داد.

تشدید نظارت‎های دامپزشکی خوزستان ویژه نوروز ۱۴۰۰

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مصطفی کنارکوهی مدیر کل دامپزشکی خوزستان ضمن تبریک فرا رسیدن نوروز سال 1400 اظهار کرد: برای تأمین امنیت غذایی شهروندان در ایام تعططیلات عید، نظارت‌‎های بهداشتی دامپزشکی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‎های خام دامی تشدید می‎‌شود.

وی با بیان اینکه در تعطیلات سال نو، مصرف فرآورده‎های خام دامی و مواد پروتئینی افزایش می‎یابد، افزود: با افزایش میزان عرضه و تقاضای محصولات و مواد پروتئینی خام دامی ممکن است استانداردها و شاخص‎های بهداشتی تحت تاثیر قرار گیرند لذا دامپزشکی با اعمال نظارت‎های بیشتر مانع از این رویکرد می‎شود.

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تصریح کرد: در طول این مدت کارشناسان و بازرسان دامپزشکی در قالب اکیپ‌های‌ ویژه بهداشتی‌، نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده‎های خام دامی، رستوران‌ها، چلوکبابی‌ها، خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه‌ها و سردخانه‌ها را بر عهده دارند.

کنارکوهی در پایان بیان کرد: این طرح از 25 اسفند ماه سالجاری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا  به بهترین نحو ممکن و فراگیرتر از سالهای گذشته و با مشارکت 198 نفر از کارشناسان دامپزشکی در قالب 46 اکیپ ثابت و سیار در دو نوبت کاری صبح و عصر آغاز و تا پایان تعطیلات عید ادامه دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید