Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

رشد 60 درصدی تولید توت فرنگی در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به افزایش 941 تنی توت فرنگی نسبت به سال گذشته از رشد 60 درصدی تولید این محصول در استان خبر داد.

رشد 60 درصدی تولید توت فرنگی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدا رحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در سال جاری سطح زیر کشت توت فرنگی گلخانه ای در استان ٤٥ هکتار بوده که پیش بینی می‌شود تا پایان برداشت از این میزان سطح زیر کشت 2 هزار و 495 تن توت فرنگی برداشت شود.

وی ضمن اشاره به بازارپسندی توت فرنگی افزود: در حال حاضر 95 نفر در شهرستانهای اندیمشک، اهواز، باغملک، بهبهان، دزفول، شوشتر، و لالی این محصول باارزش را تولید می‌کنند که شهرستانهای دزفول، باغملک، و اندیمشک بیشترین سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی را به خود اختصاص داده اند.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به ارقام کشت شده توت فرنگی در استان تصریح کرد: از جمله ارقام  کشت شده توت فرنگی در استان می توان به کاماروسو، جنتو، پاروس، سربرینا و محلی اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که سطح زیر کشت این محصول در سالجاری با 18 هکتار توسعه 75 درصد رشد را نشان می دهد بیان داشت: همچنین امسال با 941 تن افزایش محصول نسبت به سال گذشته شاهد رشد 60 درصدی در تولید این محصول بودیم.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: در حال حاضر خوزستان 6 درصد کل سطح زیر کشت کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه چهارم کشور در زمینه سطح زیر کشت و تولید این محصول پس از استان های کرمان، البرز و تهران ایستاده است.

لازم به یادآوری است، توت فرنگی تولید شده در خوزستان بدلیل تولید خارج از فصل دارای ارزش افزوده بسیار مناسب بوده و تاثیر بسیار مطلوبی در تنوع بخشی به سبد غذایی مصرف کننده دارد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید