Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

مطالبه جدی خوزستان، تامین صددرصدی آب کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های منحصربفرد بخش کشاورزی استان گفت: مطالبه جدی ما تامین صد در صدی آب مورد نیاز کشاورزی در استان است.

مطالبه جدی خوزستان، تامین صددرصدی آب کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: برنامه پیشنهادی که توسط وزارت محترم نیرو تحت عنوان سازگاری با کم آبی برای کاهش سهم آب استان تدارک دیده شده، مناسب استان وسیعی مثل خوزستان به عنوان استان اول کشاورزی کشور نیست و سندی که با توافق سازمان جهاد کشاورزی استان، سازمان آب وبرق و استانداری خوزستان برای بخش کشاورزی استان تهیه شده، مورد قبول ما می باشد. لیکن متاسفانه وزارت نیرو بدون هماهنگی با استان آن را تغییر داده، در حالیکه  حاصل برگزاری جلسات متعدد و ساعت‌ها کار کارشناسی دقیق بوده است.

وی بر تامین صددرصدی آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان تاکید و بیان کرد: خوزستان قلب تپنده کشاورزی و استان اول کشور در زمینه تولید انواع محصولات است، که ما تلاش می کنیم طبق سند برنامه ریزی شده تولید انواع محصولات کشاورزی را از ۱۷.۵ میلیون تن به ۲۷ میلیون تن در  چشم انداز ۱۴۰۴ ارتقا دهیم. بدیهی است دستیابی به این مهم و همچنین تحقق شعار جهش تولید در بخش کشاورزی منوط به تامین و تخصیص آب کافی و مورد نیاز در استان است.

امیری زاده در ادامه تصریح کرد: خوزستان ۲.۲ میلیون هکتار اراضی مستعد کشاورزی را در خود جای داده اما در حال حاضر فقط  ۱/۵ میلیون هکتار از این میزان کشت می‌شود، که بر اساس بررسی های میدانی و خروجی نقشه های سیستم اطلاعات جغرافیایی (GIS) اراضی طی ده سال گذشته می باشد.  بدین ترتیب با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های بالای استان و تامین و تخصیص صددرصدی آب مورد نیاز می‌توانیم شاهد جهش تولید در بخش کشاورزی استان باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه عنوان کرد: کاهش سهمیه آب خوزستان ظلمی بزرگ به استان و کشور بوده و مطالبه جدی و به حق ما تامین صددرصدی آب مورد نیاز بخش کشاورزی استان است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید