Iranian Agriculture News Agency

همزمان با دهمین روز از دهه مبارک فجر:

واگذاری اراضی ملی و دولتی در راستای جهش تولید و توسعه پایدار

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: تحقق سیاست‌های های دولت برای حفظ، یکپارچگی، توسعه و ساماندهی اراضی کشاورزی، زمینه ساز رشد و پیشرفت روزافزون جامعه در حیطه های مختلف به ویژه در تامین امنیت غذایی جامعه می باشد.

واگذاری اراضی ملی و دولتی در راستای جهش تولید و توسعه پایدار

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمدرضا میان آب مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن گرامیداشت ایام ا... دهه مبارک فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی اظهار کرد: در راستای حمایت از تولید و توسعه پایدار واگذاری اراضی ملی و دولتی با هدف انجام طرحهای کشاورزی و غیرکشاورزی از مهمترین وظایف مدیریت امور اراضی خوزستان است، واگذاری عرصه های متناسب و مورد نیاز با بخش های کشاورزی، صنعت و خدمات با هدف توسعه فعالیت های کشاورزی و غیرکشاورزی و اولویت بخشی به طرحهای دانش بنیان، محصولات اساسی و صنایع تبدیلی در جهت جلب سرمایه های مردمی و ایجاد اشتغال مولد برای روستائیان، فارغ التحصیلان کشاورزی و سایر کارآفرینان و انواع طرحهای اقتصادی و تولیدی انجام می گیرد.

وی ادامه داد: از اساسی ترین وظایف، نظارت دقیق و کارآمد تا مراحل نهایی و بهره برداری بر اراضی واگذار شده در جهت اجرای طرح ها و حفظ حقوق متقابل مردم و دولت می باشد .

میان آب در ادامه تصریح کرد: ساخت و سازهای غیرمجاز اراضی کشاورزی خسارت های جبران ناپذیری در زیرساخت های اصلی تولید بخش کشاورزی از جمله منابع پایه آب و خاک وارد می نماید در همین راستا برنامه های این مدیریت برای مقابله با تغییر کاربریهای غیر مجاز بر حول سه محور فرهنگی و ترویجی، پیشگیری و اعمال قانون علیه متخلفان متمرکز است.  

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین عنوان کرد: ساماندهی و قانونمند شدن فعالیت گشت های حفظ کاربری با راه اندازی یگان حفاظت اراضی استان از جمله تمهیدات لازم در راستای دستیابی به خودکفایی و افزایش ضریب امنیت غذایی جامعه و حفظ اراضی کشاورزی و جلوگیری از تغییرکاربری های غیرمجاز می باشد. 

میان آب در پایان خاطر نشان کرد: صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی  یکی از اولویت های وزارت جهاد کشاورزی است که در راستای دستیابی به این مهم و دستاوردهای حاصل از آن اجرای دو طرح رفع تداخلات و کاداستر اراضی کشاورزی با جدیت در حال انجام و پیگیری است .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید