Iranian Agriculture News Agency

همزمان با پنجمین روز از ایام الله دهه فجر:

افتخارآفرینی و نقش عشایر در جهش تولید با راه اندازی بانک اطلاعات عشایری در خوزستان

مدیر کل امور عشایر استان خوزستان همزمان با چهارمین روز از دهه مبارک فجر از راه اندازی و ایجاد بانک اطلاعات جامع عشایر در استان خبر داد.

افتخارآفرینی و نقش عشایر در جهش تولید با راه اندازی بانک اطلاعات عشایری در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، علی رحم کریمی مدیر کل امور عشایر خوزستان ضمن تبریک دهه مبارک فجر و چهل دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی گفت: از جمله فعالیت های این اداره کل می توان به تامین آب شرب انسانی و دامی برای بیش از 6 هزار خانوار عشایری در سطح استان بصورت سیار اشاره کرد که این مهم با بکارگیری بیش از 32 دستگاه تانکر با اعتباری بالغ بر 50 میلیارد ریال انجام شد.

وی ضمن اشاره به مرمت و نگهداری راههای دسترسی عشایری در استان افزود: در این راستا مرمت و نگهداری بیش از 2 هزار کیلومتر راههای دسترسی عشایر با اعتباری بالغ بر 30 میلیارد ریال در سطح استان با همت اداره کل امور عشایر صورت پذیرفت.

کریمی در ادامه تصریح کرد: تکمیل دو دهانه تونل بطول 220 متر جهت ایجاد راه دسترسی عشایری در منطقه اوند شهرستان ایذه با اعتباری بالغ بر 42 میلیارد ریال از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری محسوب می‌شود.

مدیر کل امور عشایر استان همچنین عنوان کرد: تکمیل یک دهانه پل 60 متری در بخش چلو شهرستان اندیکا با اعتباری بالغ بر 45 میلیارد ریال، تکمیل 10 پروژه آبرسانی به بیش از 800 خانوار عشایری و شروع بکار 5 پروژه آبرسانی جدید جمعا با اعتباری بالغ بر 420 میلیارد ریال از دیگر افتخارات این اداره در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری است.

کریمی ضمن اشاره به پرداخت تسهیلات کم بهره به دامداران عشایر گفت: تاکنون پرداخت 250 میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 10 درصد و بازپرداخت یکساله به بیش از 600 نفر از دامداران عشایر و تشکیل پرونده جهت جذب 200 میلیارد ریال باتوجه به شناور بودن تسهیلات در استان انجام گرفته است.

مدیر کل امور عشایر استان در خاتمه از  راه اندازی و ایجاد بانک اطلاعات جامع عشایر استان خوزستان خبر داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید