Iranian Agriculture News Agency

میان آب:

عدم ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مهمترین عوامل بازدارنده

مدیر امور اراضی خوزستان گفت: تامین امنیت غذایی جامعه از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی می باشد که لازمه تحقق این امر حفظ کاربری اراضی کشاورزی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز می باشد .

عدم ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز یکی از مهمترین عوامل بازدارنده

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمدرضا میان آب مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان والاترین هدف از وضع قوانین و مقررات از جمله قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغها را حفظ اراضی کشاورزی دانست و اظهار داشت: به استناد قانون سازمان جهاد کشاورزی، مدیریت امور اراضی مکلف و موظف به اجرای آن می باشد که مدیریت امور اراضی استان با بکارگیری کلیه امکانات موجود در حال برخورد و مقابله با پدیده شوم تغییر کاربری غیرمجاز می باشد.

محمدرضا میان آب ادامه داد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اقدامات موثری از جمله راه اندازی سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۱، تشکیل یگان حفاظت اراضی استان، راه اندازی اکیپ های گشت ویژه و ... صورت گرفته است .

وی با بیان مصادیق تغییر کاربری غیرمجاز و افزایش معضل ویلاسازی در شهرهای شمالی استان، عنوان کرد: اکیپ های گشت ویژه با گشت زنی مستمر در عرصه های کشاورزی نسبت به شناسایی تغییر کاربری غیرمجاز و اعمال تبصره ۱ و ۲ ماده ۱۰ و همچنین اجرای ماده ۳ قانون مشغول می باشند.

مدیر امور اراضی سازمان کشاورزی خوزستان عدم ارائه خدمات به ساخت و سازهای غیرمجاز توسط دستگاه های خدمات رسان را یکی از مهمترین عوامل بازدارنده دانست و از دستگاه های خدمات رسان خواستار استعلام از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها قبل از ارائه هر گونه خدمات به اینگونه ساخت و سازها شد.

وی در پایان با تشکر از حمایت دستگاه قضایی در برخورد با پدیده تغییر کاربری غیرمجاز ، خواستار همکاری و همیاری سایر دستگاه های مرتبط از جمله راه و شهرسازی، شهرداری ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری ها و دهیاری ها و ... در زمینه حفظ کاربری اراضی کشاورزی شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید