Iranian Agriculture News Agency

میان آب:

ساماندهی طرح‌های گردشگری کشاورزی بدون تخریب اراضی کشاورزی

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با اشاره به معضل افزایش ویلاسازی های غیر مجاز در شهرستان های خوش آب و هوای استان گفت : ساماندهی و هدفمند نمودن طرح های گردشگری کشاورزی یکی از راههای رفع نیاز مردم به گردشگری بدون تخریب اراضی زراعی و باغ‌ها است.

ساماندهی طرح‌های گردشگری کشاورزی بدون تخریب اراضی کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمدرضا میان آب مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان در اولین جلسه مشترک فی مابین این مدیریت و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به معضل افزایش ویلاسازی های غیر مجاز در شهرستان های خوش آب و هوای استان گفت : ساماندهی و هدفمند کردن طرح‌های گردشگری کشاورزی یکی از راه‌های رفع نیاز مردم به گردشگری بدون تخریب اراضی زراعی و باغ‌ها است.

 میان آب اشتغال زایی و قانونمند شدن تغییرکاربری ها را از مزایای اجرای این طرح دانست. 

وی در ادامه با بیان مصادیق تغییر کاربری های غیر مجاز از دیدگاه قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، از سازمان میراث فرهنگی خواست، با فراهم کردن ساز و کار نظارت عوامل شهرستانی بر نحوه احداث و اقدام متقاضیان اینگونه طرح ها، از انحراف طرح به سمت ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری بعمل آورند .  

در ادامه جلسه معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی استان نیز ضمن استقبال از تعامل مدیریت امور اراضی در این خصوص خواستار اجرای این طرح ها بدون تغییر کاربری غیر مجاز شد و گفت: با اجرای طرح های گردشگری کشاورزی به نوعی میتوان اشتغال جوانان را تضمین و باعث آشنایی مردم با فعالیت های کشاورزی، باغداری، پرورش دام و ماکیان، شیلات و ... شد. 

وی با ارائه پیش نویس تفاهم نامه فی مابین خواستار تکمیل، تنظیم و امضاء آن توسط روسای دو سازمان شد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید