Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

کشاورزکارت، کارتی برای تسهیل امور کشاورز

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ارایه «کشاورز کارت» برای خرید نهاده‌های کشاورزی به کشاورزان خوزستانی برای نخستین بار در کشور خبر داد.

کشاورزکارت، کارتی برای تسهیل امور کشاورز

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ضمن اشاره به اهمیت و ضرورت وجود طرحی مستمر و پایدار در تامین مالی هزینه‌های مورد نیاز کشاورزان در زمان و موقعیت مناسب که همواره در مراحل کاشت، داشت و برداشت جای خالی آن احساس می‌شد، گفت: برای اولین بار در کشور و استان طرح  صدور «کشاورز کارت» وارائه آن به کشاورزان خوزستانی برای خرید نهاده‌های کشاورزی عملیاتی و اجرایی شده است.

وی افزود: در گام اول، این کارت در اختیار کشاورزانی که محصولات استراتژیک از جمله گندم، جو و دانه‌های روغنی کشت می‌کنند، قرار می‌گیرد تا دغدغه‌ای برای خرید نهاده و کود نداشته باشند و بتوانند از این کارت استفاده کنند.

امیری زاده با بیان این مطلب که امیدوار هستیم در گام‌های بعدی این طرح، تمامی فعالیت‌های تولیدی کشاورزی در زیر بخش‌های متنوع، تبیین و بسط  داده شود، تصریح کرد: همچنین باید از این پروژه، به عنوان طرحی فراگیر جهت تامین سرمایه در گردش و تامین کننده بخش اعظمی از منابع مالی مورد نیاز بهره‌برداران برای کلیه فعالیت‌های این بخش با همکاری سیستم بانکی با نرخ‌های ارزان قیمت و به صورت دائمی و پایدار استفاده کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار داشت: طرح مذکور با همکاری بانک مرکزی و بانک کشاورزی انجام شده که در آن منابع مالی نسبتا ارزان یا ارزان قیمت (نرخ ۱۲ درصد) بوسیله سیستم بانکی و با کوتاه‌ترین فرآیند تکمیل پرونده، اخذ ضمانت و امکان اخذ تسهیلات، فراهم شده است و انتظار داریم کشاورزان با این کار بتوانند نهاده‌های مورد نیاز خود را به موقع تامین و سال آینده با بانک تسویه حساب کنند که این روند برای  تمامی محصولات کشاورزی مهم و اساسی، محقق خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امسال به عنوان اولین سال شروع این طرح مبلغ یک هزار و ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار به خوزستان اختصاص یافته است، گفت: تاکنون مبلغ یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات مذکور بین شهرستان‌های استان توزیع شده است و مابقی آنها برحسب نیاز به کشاورزان شهرستان‌هایی که بیشترین میزان جذب اعتبارات را داشته باشند و تقاضای  افزایش اعتبار کنند، اختصاص می‌یابد.

امیری زاده اذعان داشت:  تاکنون تعداد ۶۵۹ «کشاورز کارت» با همکاری مدیریت شعب بانک کشاورزی خوزستان و شعبه شهرستان‌ها، برای کشاورزان متقاضی با مبلغ ۱۰۹ میلیارد ریال صادر گردیده، همچنین ۸۷۴ فقره پرونده با مبلغ ۱۲۴ میلیارد ریال متقاضیان «کشاورز کارت» در سطح شهرستان‌های استان، در مراحل نهایی تکمیل پرونده و صدور آن هستند.

وی در پایان با دعوت از تمامی کشاورزان، کارشناسان، مدیران و تشکل‌های فعال بخش کشاورزی استان جهت اطلاع رسانی به علاقه‌مندان به استفاده و بهره مندی از این فرصت افزود: کشاوران با مراجعه به مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه، نسبت به تکمیل پرونده و معرفی به بانک‌ها برای دریافت «کشاورز کارت» در اسرع وقت اقدام کنند.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید