Iranian Agriculture News Agency

حصادی در سفر به خوزستان:

لزوم تشکیل کمیته‌های فنی چغندرقند در شهرستان‌های خوزستان

مجری طرح چغندرقند کشور طی سفر به خوزستان بر تشکیل کمیته‌های فنی چغندرقند در شهرستا‌ها به منظور طرح و نتیجه‌گیری مسائل فنی تاکید کرد.

لزوم تشکیل کمیته‌های فنی چغندرقند در شهرستان‌های خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، پیمان حصادی مجری طرح چغندرقند کشور طی سفر به خوزستان اظهار کرد: خوزستان از ظرفیت بالایی در زمینه کشت چغندر قند برخوردار است.

وی بر تشکیل کمیته‌های فنی چغندرقند در شهرستا‌ها به منظور طرح و نتیجه‌گیری مسائل فنی تاکید کرد.

حصادی در ادامه با بیان این مطلب که از هم اکنون باید برای انعقاد قرارداد با شرکت‌های حمل و نقل و مکانیزاسیون برنامه‌ریزی شود تصریح کرد: باید از هم‌اکنون از  طریق برگزاری جلسات مدون با بخش سیاسی استان از جمله استانداری و شرکت‌های حمل و نقل، مسائل برداشت از جمله تامین کامیون، تامین سوخت و ... پیگیری شود.

وی همچنین اظهار کرد: خوزستان به دلیل دارا بودن شرایط خاص آب و هوایی بر عکس مناطق دیگر کشور است، در این استان اگر تاریخ کشت دیر شود باید هنگام کشت از بذر کمتری استفاده شود که این در استان‌های دیگر متفاوت است.

 مجری طرح چغندرقند کشور همچنین اظهار کرد: با افزایش سطح زیر کشت، باید هماهنگی‌های لازم برای تامین دستگاه‌های برداشت از جمله عقد قرارداد با شرکت‌های مکانیزاسیون و شرکت‌های حمل و نقل انجام شود.

حصادی با بیان این مطلب که قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از حیطه اختیارات شورای اقتصاد خارج و به وزارت جهاد کشاورزی محول شد، بیان داشت: طبق دستور مقام عالی وزارت، اولین قیمتی که بررسی خواهد شد قیمت چغندرقند است که پیش‌بینی می‌شود این قیمت بالای هزار تومان باشد.

وی ضمن اشاره به ۷ میلیون تن ظرفیت صنعتی کشور در کشت بهاره گفت: در  حال حاضر ظرفیت کشت ۶۰ هزار هکتاری در استان خوزستان وجود دارد و باید برای تامین ظرفیت صنعتی متناسب با این میزان کشت تلاش شود.

حصادی بر معرفی نماینده از سوی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای معرفی در پایگاه عیارسنجی تاکید کرد.

مجری کشت چغندرقند کشور همچنین ضمن اشاره به عملیات کشت به عنوان یکی از موارد مهم در کشت چغندرقند عنوان کرد: کشت این محصول باید به صورت منظم برای عوامل زیان رسان پایش شود.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید