Iranian Agriculture News Agency

سید احمدی:

کام خوزستان، شیرین از جهش تولید چغندرقند پاییزه

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به افزایش ۶ هزار هکتاری سطح زیر کشت چغندرقند نسبت به سال گذشته گفت: امسال کشت این محصول با رشد ۶ هزار هکتاری به ۱۸ هزار و ۵۲۷ هکتار رسیده است.

کام خوزستان، شیرین از جهش تولید چغندرقند پاییزه

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سید احمدی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه هماهنگی چغندرقند استان که با حضور مجری چغندرقند کشور برگزار شد گفت: کشت چغندر قند پاییزه سابقه طولانی در استان دارد، فاز جدید کشت این محصول در سال ۱۳۹۲ از طریق کارخانه چقندرقند اصفهان اغاز شد و در حال حاضر ۱۰ کارخانه قند در حال فعالیت هستند.

وی ضمن اشاره به افزایش ۶ هزار هکتاری سطح زیر کشت چغندرقند نسبت به سال گذشته افزود: امسال کشت این محصول با رشد ۶ هزار هکتاری به ۱۸ هزار و ۵۲۷ هکتار  رسیده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: پیش بینی می‌شود از این میزان سطح زیر کشت یک میلیون  و ۳۰۰ تن چقندرقند با عملکرد ۷۰ تن استخراج شود.

سید احمدی در ادامه بر توسعه کشت این محصول در همه شهرستانهای استان تاکید و تصریح کرد: امسال از لحاظ تامین کودهای پایه و تغذیه این محصول با این‌کودها در استان مشکلی وجود ندارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که در حال حاضر مزارع از سطح سبز بسیار خوبی برخوردار هستند اظهار کرد: مبارزه با علف‌های هرز و عوامل بیمار‌زای این محصول در حال انجام بوده و در ایم زمینه با مشکلی مواجه نیستیم.

وی گفت: با توجه به میزان بارندگی‌های صورت گرفته در استان نیاز آبی اکثر گیاهان تامین شده است.

سیداحمدی همچنین ضمن اشاره به ۲ هزار و ۲۰۰ کامیونی که برای حمل این محصول به کارخانجات قند نیاز است بیان داشت: با توجه به همزمانی برداشت این محصول با برداشت محصولاتی از جمله گندم، کلزا و سبزی و صیفی باید به تامین کامیون برای حمل این محصول توجه ویژه‌ای شود.

وی ایجاد انگیزه برای کشاورزان و‌ کامیون‌داران، افزایش ظرفیت کارخانجات چغندرقند، عقد قرارداد کارخانجات با اتحادیه کامیون‌داران و هماهنگی میان کارخانجات و‌کشاورزان برای برداشت را از عوامل موثر در جهت برداشت بهنگام و افزایش تولید برشمرد.

سید احمدی در خاتمه گفت: استاد خوزستان از پنانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالایی برای کشت این محصول برخوردار است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید