Iranian Agriculture News Agency

کنارکوهی تصریح کرد:

مناطق صعب العبور خوزستان مشمول اقدامات دامپزشکی

مدیر کل دامپزشکی خوزستان گفت: ایمن سازی دامهای عشایر استان و کوچ از وظایف اصلی سازمان دامپزشکی بوده و در همین راستا همه ساله این اداره کل با تجهیز اکیپ‌های عملیاتی در مناطق صعب البور استان اقدام به خدمات رسانی به این عزیزان می نماید.

مناطق صعب العبور خوزستان مشمول اقدامات دامپزشکی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، مصطفی کنار کوهی مدیر کل دامپزشکی استان ضمن اعلام این مطلب اظهار کرد: یکی از این مناطق احمد فداله دزفول است که امسال نیز همانند سالهای گذشته با برنامه ریزی صورت گرفته طی 2 هفته و تجهیز 2 اکیپ عملیاتی خدماتی به دامداران این منطقه ارائه داده شد.

وی با بیان اینکه منطقه احمد فداله شهرستان دزفول یکی از صعب العبور‌ترین مناطق کشور است تصریح کرد: همه ساله اداره کل دامپزشکی استان خوزستان با امکانات موجود اقدام به خدمات رسانی به عشایر و دامداران حاضر در این منطقه می نماید که با توجه به محرومیت منطقه و ارتفاعات صعب العبور هر ساله عملیات خدمات رسانی با جدیت و صعوبت بسیار اجرا میشود.

کنار کوهی افزود: براساس وظایف ذاتی دامپزشکی و در راستای ایمن سازی دام های منطقه و مطابق با دستور العمل‌های سازمان دامپزشکی، سالیانه در دو نوبت اکیپ های اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان دزفول به منطقه اعزام می شوند.

مدیر کل دامپزشکی استان در ادامه خاطرنشان کرد: در سالجاری نیز همانند سالهای گذشته اکیپ های مذکور به منطقه اعزام و در طول مدت 2 هفته که در منطقه حضور داشتن اقدام به انجام ایمن سازی، واکسیناسیون، پایش و مراقبت، آموزش و ترویج نکات بهداشتی دام و بیماریهای قابل انتقال از انسان به دام کردند.

کنار کوهی ادامه داد: در همین راستا بیش از 95هزار راس گوسفند و بز در طی دوهفته در 24 واحد اپیدمیولوژیک علیه بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه واکسینه و معاینه رایگان گردید همچنی تعداد قابل توجهی سم نیز جهت مبارزه با انگل های خارجی  در میان دامداران توزیع شد.

وی در خاتمه گفت: یکی از سیاست های کلان این اداره کل خدمت رساندن به تمام مناطق استان بخصوص مناطق صعب العبور و توزیع خدمات دامپزشکی بصورت برابر بین دامداران و عشایر در استان است، این اداره کل با توجه به کمبود نیرو با تمام توان خود نسبت به تعهدی که با این قشر جامعه دارد بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده تمام جمعیت هدف را مورد واکسیناسیون قرار خواهد داد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید