Iranian Agriculture News Agency

سلطانی کاظمی:

افزایش و پایداری تولید با رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت تشکیل صندوق‌های حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان گفت: با رشد سرمایه‌گذاری هدفمند در بخش کشاورزی شاهد افزایش و پایداری تولید خواهیم بود.

افزایش و پایداری تولید با رشد سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، جواد سلطانی کاظمی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که با حضور رئیس سازمان برگزار شد اظهار کرد: توسعه و پیشرفت هر بخش منوط به سرمایه‌گذاری است که هر چه این سرمایه‌گذاری بیشتر و هدفمندتر باشد می‌توانیم شاهد افزایش و پایداری تولید باشیم، قطعا بخش کشاورزی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

وی افزود: تفاوتی که حوزه کشاورزی در این زمینه با حوزه‌های اقتصادی دیگر دارد، سرمایه‌گذاری از منابع محدودی از جمله بانک‌ها صورت می‌گیرد که حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد سرمایه‌گذاری در این حوزه از این طریق بوده و منابع محدود و بروکراسی اداری برای دریافت تسهیلات از جمله مشکلات در این زمینه است.

سلطان کاظمی در ادامه صمن اشاره به نیاز سرمایه‌گذاری استان تصریح کرد: برای رسیدن به رشد پایداری و افزایش تولید سالانه بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیاز است که سقف پرداخت بانک‌ها در شرایط موجود حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان است.

وی با بیان این مطلب که صندوق حمایت از بخش کشاورزی توانایی پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان در سال را دارد بیان کرد: در حال حاضر بالغ بر یک چهارم تسهیلاتی که به حوزه کشاورزی پرداخت می‌شود از منابع ۴ صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است که ضمن سود پایین، بروکراسی‌های اداری را نیز ندارد و می‌طلبد برای تاسیس این صندوق در همه شهرستان‌ها تلاش شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین یادآور شد: در سال ۹۷ اعتباری از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای تشکیل ۸ صندوق جدید و تقویت ۴ صندوق قبل در استان تخصیص یافت.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید