Iranian Agriculture News Agency

نوروزی:

اجازه کمبود بذر در استان را نخواهیم داد

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که نظارت دقیق بر توزیع بذر در استان انجام می‌شود گفت: اجازه کمبود بذر را در خوزستان نخواهیم داد.

اجازه کمبود بذر در استان را نخواهیم داد

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، تورج نوروزی معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه ستاد فنی کشت‌های پاییزه که با حضور رئیس سازمان، معاونان و مدیران ستادی، روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و صفی‌آباد دزفول و مدیران شهرستانی برگزار شد اظهار کرد: امسال سالی است که در همه استان‌ها و در کل مجموعه وزارتخانه در زمینه تامین بذر سالی استثنایی محسوب می‌شود.

وی به بالا رفتن قیمت نهاده‌های دامی و جایگزین شدن گندم به جای غذای دام و طیور به عنوان دلیل کمبود بذر اشاره و بیان کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده سازمان جهاد کشاورزی خوزستان و وزارت متبوع بر تامین بذر مورد نیاز کشاورزان و انجام‌کشت‌های پاییزه به خصوص گندم تاکید ویژه دارند.

نوروزی ضمن اشاره به کمبود بذر در اغلب استان‌های کشور گفت: در ویدئو کنفرانسی که با وزارت متبوع و با حضور معاون وزیر برگزار شد از خوزستان به عنوان استانی که توانسته به بهترین شکل این مشکل را مدیریت کند یاد شد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: با برنامه‌ریزی و پیگیر‌های انجام شده با اداره کل غله توانستیم در مرحله اول مجوز ۱۵ هزار تن در سه مرحله جذب و در مرحله دوم مجوز ۵ هزار تن بذر سیلویی را اخذ کنیم.

وی با بیان این مطلب که ضمن نظارت دقیق بر توزیع بذر، اجازه کمبود بذر را در خوزستان نخواهیم داد گفت: تا کنون ۳۸ هزار تن بذر گواهی شده و ۱۳ هزار تن بذر گندم بوجاری و ضدعفونی شده در استان توزیع شده که این میزان در سال گذشته ۳۱ هزار تن بوده است.

نوروزی در خاتمه ضمن اشاره به میزان سطح زیر کشت در استان عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به ۹۰ درصد کشت آبی و دیم در استان انجام شده است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید