Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده:

بیمه کشاورزی یاری‌گر کشاورزان و بهره‌برداران خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان طی پیامی، ۱۳ آذرماه روز بیمه را گرامی داشت.

بیمه کشاورزی یاری‌گر کشاورزان و بهره‌برداران خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ۱۳ آذر روز جهانی بیمه را تبریک گفت.

در متن پیام وی آمده است:

علاج واقعه پیش از وقوع باید کرد

دریغ سود ندارد چو رفت کار از دست

میهن عزیزمان از شمار پرمخاطره ترین کشورهای جهان، و بخش کشاورزی در محیطی پر از مخاطره و باریسک های متفاوت روبرو است، پایداری تولید و امنیت غذایی مردمان این مرز و بوم نیاز به توجه ویژه و حمایت از سرمایه را دارند.

گرچه بیمه از گذشته های دور در ایران ریشه دارد اما بیش از یک سده است که فعالیت آن به شکل مدرن انجام می‌گردد و در این بین بیمه کشاورزی با آغاز از سال ۶۳  و علیرغم قدمتی حدود یک سوم فعالیت صنعت بیمه در کشور، اما به همت و تلاش تمامی کنشگران عرصه تولید در بخش کشاورزی توانسته است قدمهای بزرگی در این راه بردارد وبه جایگاه ویژه‌ای دست یابد.

بیمه کشاورزی به عنوان سازوکاری ارزشمند درراستای تاب آوری و حمایت موثر از تولیدکنندگان بخش کشاورزی در حوادث غیرمترقبه نقش آفرینی می‌نماید.

سال زراعی جدید و همزمان با کشت‌های پاییزه در استان خوزستان بیمه کشاورزی درکنار تولیدکنندگان فعالیت خود را آغاز نموده است، در سال زراعی جدید با توجه به نوع خطرات سطح و شدت خطر و درخواست بهربرداران در بخش های مختلف کشاورزی اعم از زراعت، باغات، دام وطیور و آبزیان، برای محصولات و مناطق مختلف، انواع بیمه نامه‌های کشاورزی با تعرفه‌ها و حداکثر تعهد متفاوت در اختیار قرارگرفته است تا با توجه به سنجش شرایط توسط بهربرداران نسبت به بیمه نمودن محصول خویش اقدام نمایند. 

از جمله این بیمه ها می توان به بیمه‌های پایه، عمومی، انفرادی، الحاقی، تجمیعی، ترجیحی و کشت قراردادی اشاره نمود که کشاورزان می‌توانند با تماس چه بصورت حضوری ویا غیرحضوری با کارگزاران بیمه کشاورزی از مزایای هرکدام از این طرح ها مطلع گردند.

علاوه بر بیمه های ذکر شده در سال زراعی جدید یک ره آورد جدید بیمه ای یعنی بیمه آتش سوزی غیر عمد برای مزارع آبی گندم، جو و کلزا نیز ارائه گردیده است که کشاورزان می توانند از این فرصت ایجادشده استفاده نمایند، تمام طرحهای بیمه ای ارائه شده در راستای کمک و حمایت موثر دارای بخشی یارانه سهم دولت در حق بیمه های دریافتی می باشد که باعث مناسبتر شدن شرایط بیمه پذیری خواهد شد.

اینجانب در پایان به تمامی فعالان بخش کشاورزی، متولیان و تمامی همکاران دلسوز صنعت بیمه بالاخص همکاران بیمه کشاورزی این روز میمون را تبریک عرض می نمایم.

خدارحم امیری زاده

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان

آذر ماه ۹۹

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید