Iranian Agriculture News Agency

شریفی:

قلع و قمع ۲۸۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و آزاد سازی حدود ۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان

فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که اراضی کشاورزی ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی محسوب می‌شود، از قلع و قمع ۲۸۷ مورد بنا و مستحدثات غیرمجاز در ۸ ماهه سال جاری خبر داد.

قلع و قمع ۲۸۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز و آزاد سازی حدود ۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، سرهنگ سید شریف شریفی فرمانده یگان حفاظت اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: به استناد قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها ۲۸۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در راستای اجرای احکام قطعی قضایی و تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون، قلع و قمع و حدود ۴۳ هکتار از اراضی کشاورزی آزاد شد.

وی در ادامه افزود: اراضی کشاورزی به عنوان ثروت و امانت جامعه برای نسل‌های آتی بوده و کسانی که از این ثروت و هدیه الهی استفاده می‌کنند، همواره موظفند از آن بطور صحیح بهره برداری کرده و در حفظ و حراست از آن جهت نسل های آتی تلاش نمایند . 

شریفی گفت : تغییر بی رویه اراضی کشاورزی یکی از چالش های مهم بخش کشاورزی ایران است، تغییر کاربری اراضی سالیانه بخش عمده ای از اراضی کشاورزی را از چرخه تولید خارج می کند و پیشگیری از جمله راههای کنترل ساخت و ساز غیر  مجاز در اراضی کشاورزی است و تا آنجا که امکان دارد باید با پیشگیری؛ مانع از ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی شد.

وی همچنین بیان کرد: یگان حفاظت اراضی استان با همکاری و مساعدت رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر امور اراضی استان، مراجع قضایی، انتظامی و سایر دستگاه های اجرایی تمهیدات و برنامه ریزی لازم جهت انجام اقدامات پیشگیرانه اتخاذ و اجرای آراء قطعی قضایی و اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون را در دستور کار خود قرار داده است و با افراد سودجو و متخلف طبق ضوابط و مقررات برخورد قاطع خواهد کرد.

شریفی در خاتمه خاطر نشان کرد: یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۱ با هدف پیشگیری از جرم راه اندازی شده است، از آحاد مردم درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز و دست اندازی به اراضی کشاورزی با سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۱ تماس حاصل نمایند .

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید