Iranian Agriculture News Agency

امیری‌زاده:

تامین و توزیع ۴۶ هزار تن بذر گواهی شده گندم در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به فعالیت ۲۴ دستگاه بوجار در استان گفت: در سال زراعی جاری تا کنون ۴۶ هزار تن بذر گواهی شده گندم تامین و در میان کشاورزان استان توزیع شده است.

تامین و توزیع ۴۶ هزار تن بذر گواهی شده گندم در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری تا کنون ۴۶ هزار تن بذر گواهی شده گندم تامین و در میان کشاورزان استان توزیع شده است که این میزان در سال گذشته و تا پایان فصل زراعی ۳۱ هزار تن بوده است.

وی افزود: در حال حاضر سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با همکاری مدیریت شرکت غله و خدمات بازرگانی، سازمان تعاون روستایی و شرکت‌های تابعه و بخش خصوصی در حال تامین بذر، بوجاری، ضدعفونی و نهایتا توزیع بذر در میان کشاورزان سخت‌کوش استان است.

امیری زاده در ادامه ضمن اشاره به فعالیت دستگاه‌های بوجار در استان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۴ دستگاه بوجار در سطح استان فعالیت می‌کنند و ضمن بوجاری کردن همزمان بذر را در اختیار کشاورزان قرار می‌دهند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عنوان کرد: با این روند وفعالیت این میزان دستگاه بوجار در استان روزانه بین ۸۰۰ تا یک هزار تن بذر تولید و توزیع می‌شود که امیدواریم نیاز کشاورزان به بذر را از منابع پیش‌بینی شده تامین کنیم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید