Iranian Agriculture News Agency

نوروزی مطرح کرد:

توسعه مکانیزاسیون راهی برای توسعه کشت و افزایش تولید

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت ادوات و مکانیزاسیون در توسعه کشت بخصوص در زمینه طرح ملی گندم بنیان گفت: توسعه کشت و افزایش تولید بدون توسعه مکانیزاسیون امکانپذیر نیست.

توسعه مکانیزاسیون راهی برای توسعه کشت و افزایش تولید

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، تورج نوروزی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه بررسی پیشرفت کشت‌های پاییزه با اولویت کشت‌ کلزا و طرح ملی گندم بنیان که با حضور رئیس سازمان برگزار شد در خصوص کشت کلزا اظهار کرد: هم اکنون تقریبا در آخر فصل کشت کلزا قرار داریم که باید با همتی مضاعف برای عملیاتی شدن سطح مصوب استان در زمان باقیمانده تلاش شود.

وی با بیان این مطلب که کشت‌های اولیه کلزا در حال حاضر در مرحله داشت بوده و نیاز به توجه و مراقبت خاص دارند افزود: در عملیات داشت محصول کلزا باید به آبیاری، کود سرک، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز توجه و رصد شود.

نوروزی در ادامه ضمن اشاره به توسعه کشت گندم به عنوان یک محصول راهبردی و مهم تصریح کرد: در حال حاضر وارد پیک توسعه کشت گندم شدیم که انتظار می‌رود در این شرایط به کیفیت در کنار کمیت توجه ویژه‌ای شود.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اشاره به اهمیت بخش کشاورزی برای کشور در شرایط خاص کنونی بیان داشت: در حال حاضر کشور به بخش کشاورزی نیاز دارد و در این راستا باید به تولید گندم به عنوان یک محصول راهبردی و سرآمد همه محصولات کشاورزی توجه ویژه شود.

وی در ادامه بر وارد شدن گندم بذری خود مصرفی کشاورزان به گردونه تولید تاکید کرد.

نوروزی با بیان این مطلب که امسال ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی استان به کشت برنج اختصاص یافت که می‌توان پس از برداشت با استفاده از دستگاه‌های مستقیم‌کار از این شالیزارها برای کشت گندم استفاده کرد.

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان همچنین ضمن اشاره به اهمیت ادوات و مکانیزاسیون در توسعه کشت بخصوص در زمینه طرح ملی گندم بنیان گفت: توسعه کشت و افزایش تولید بدون توسعه مکانیزاسیون امکانپذیر نیست.

وی در پایان بر نظارت مستقیم و ویژه، آموزش بهره‌برداران و استفاده از طرح یاوران تولید در راستای جهش تولید و تویعه کشت گندم در استان تاکید کرد.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید