Iranian Agriculture News Agency

میان آب:

اقدامات ترویجی و تبلیغی لازمه تسریع صدور اسناد کاداستری مالکیت اراضی کشاورزی در خوزستان

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که تسهیل و تسریع در امر صدور اسناد تک برگ مالکیت اراضی کشاورزی نیازمند تعامل و همکاری مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان و ادارات ثبت اسناد و املاک است، خاطر نشان کرد: علاوه بر تعامل، ضرورت انجام اقدامات ترویجی و تشویق جامعه هدف و بهره برداران کشاورزی جهت سوق و ایجاد تمایل به مشارکت در صدور اسناد تک برگ مورد تاکید است.

اقدامات ترویجی و تبلیغی لازمه تسریع صدور اسناد کاداستری مالکیت اراضی کشاورزی در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمدرضا میان آب مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه مشتر مدیریت امور اراضی با ادارات ثبت اسناد و املاک اهواز و کارون گفت: هدف نهایی از وضع قانون جامع حدنگار در کشور صدور اسناد تک برگ کاداستری جهت اراضی کشاورزی می‌باشد، صدور این اسناد تک برگی سبب کاهش دعاوی مطروحه در مراجع قضایی، تسهیل در سرمایه گذاری، فراهم شدن زمینه نظارت و نیز کنترل بر تولید محصولات کشاورزی را فراهم می‌کند .

وی با بیان این مطلب که تسهیل و تسریع در امر صدور اسناد تک برگ مالکیت اراضی کشاورزی نیازمند تعامل و همکاری مدیریت‌های جهاد کشاورزی شهرستان و ادارات ثبت اسناد و املاک است، خاطر نشان کرد: علاوه بر تعامل، ضرورت انجام اقدامات ترویجی و تشویق جامعه هدف و بهره برداران کشاورزی جهت سوق و ایجاد تمایل به مشارکت در صدور اسناد تک برگ مورد تاکید می باشد .

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در ادامه تصریح کرد: در اجرای تفاهم نامه مورخ 17/1/1399 اسناد مالکیت اراضی کشاورزی جهت روستاهایی که رفع تداخلات و کاداستر اراضی در آنها اجرا شده است، صادر می گردد، که این اقدامات در ۷ پلاک مربوط به شهرستان‌های اهواز و کارون انجام شده و به زودی برای آنان اسناد مالکیت تک برگ صادر می‌گردد .

در ادامه این جلسه رئیس اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان اهواز گفت: نظر به اتمام مهلت ۵ ساله مقرر در قانون جامع حدنگاری، در راستای دستیابی به اهداف قانون و تسریع در صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی، همه دستگاه‌های مقرر در قانون ملزم و مکلف به اجرای مفاد تفاهمنامه مورخ 17/1/1399 فیمابین وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر صدور اسناد مالکیت تک برگ اراضی کشاورزی اشخاص می باشند .

افشین در ادامه به بیان مسائل تخصصی و قوانین و مقررات مرتبط در رابطه با انواع صدور اسناد و همچنین تعیین تکلیف اراضی مازاد تصرفی زارعین پرداخت .

همچنین غانمی و حمادی مدیران جهاد کشاورزی شهرستان های اهواز و کارون ضمن اعلام آمادگی جهت شروع عملیات صدور اسناد تک برگ کاداستری در حوزه عمل خود، درخواست تامین اعتبار و نیروی انسانی متخصص جهت انجام بهینه طرح را از سازمان متبوع مطرح و عنوان کردند: با امکانات فعلی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان علی الخصوص وضعیت خودرویی از سرعت اجرای طرح کاسته خواهد شد .

در ادامه نیز کارشناسان مدیریت های هماهنگی ترویج کشاورزی، حراست و بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان نیز ضمن اعلام آمادگی خود را جهت پیشبرد اهداف سازمان متبوع از جمله صدور اسناد تک برگ اعلام و نظرات خود را ارائه نمودند .

در انتهای جلسه نیز محمدرضا حقیقت مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن جمع بندی مباحث مطروحه گفت: جلب مشارکت و همراهی کشاورزان جهت صدور اسناد مالکیت تک برگ مستلزم آگاه سازی آنان با اهداف و مزایای طرح می باشد .

وی در خاتمه بیان داشت: امیدواریم با همت و تلاش همکاران جهاد کشاورزی و ادارات ثبت اسناد و املاک و انجام برنامه‌ریزی‌های لازم این طرح با موفقیت اجرا شود .

 

 

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید