Iranian Agriculture News Agency

هوشمند:

اجرای پروژه مولدسازی ماهی سی‌باس با هدف قطع واردات در خوزستان

رییس پژوهشکده آبزی پروری جنوب کشور ضمن اشاره به پروژه مولد سازی ماهی سی باس گفت: پروژه مولد سازی ماهی سی باس با هدف قطع واردات و وابستگی به خارج، در بندر امام خمینی مدت 3 سال است که کلید خورده و امیداوریم سال آینده به بهره برداری برسد لذا برای بازار پسندی و تامین اعتبار نیازمند همت مسئولان است.

اجرای پروژه مولدسازی ماهی سی‌باس با هدف قطع واردات در خوزستان

به گزارش‌ خبرنگار ایانا در خوزستان، حسین هوشمند رییس پژوهشکده آبزی‌پروری آبهای جنوب کشور در مراسم روز مزرعه طرح ترویجی ایجاد مزرعه الگویی پرورش‌ ماهی سی‌باس دریایی آسیایی که با حضور نماینگان مردم آبادان درمجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر کل شیلات استان برگزار شد اظهار کرد: با حمایت‌های  سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، اداره کل شیلات و دستگاه های اجرایی مرتبط در استان، طرحهای ترویجی در زمینه بازسازی آبزیان در آبهای داخلی و تالاب ها را اجرایی کردیم‌، این طرح نیز از ۳ ماه گذشته آغاز و در قالب دانسته ها و یافته‌های علمی با حضور کارشناسان و مروجان به صورت مجازی (وبینار) برگزار شد.

وی افزود: این برنامه ها نقش مهمی در شناخت هر چه نزدیکتر پرورش دهندگان با شرایط پرورش ماهی دارد و  باعث می شود تبادل نظر بین بهره برداران و بخش خصوصی نیز صورت می گیرد‌.

هوشمند در ادامه تصریح کرد: روز مزرعه در واقع دوره عملی برنامه انتقال یافته‌ها است که دانش تئوری را عملی انتقال می دهد، در هفته ترویجی  ایجاد مزرعه الگویی پرورش ماهی سی باس، دو برنامه را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها  انتقال یافته ها تحقیقاتی است که به دلیل شرایط کرونا، در قالب دوره ها آموزشی به صورت وبیناری برگزار می شود.

هوشمند گفت: دانسته ها به صورت تئوریک در اختیار بهره برداران، کارشناسان و مروجان قرار می گیرد و در خود مزرعه برگزار می شود و فرصت خوبی است که پرورش دهندگان از نزدیک با شرایط پرورش ماهی آشنا بشوند .

این مقام مسئول، با بیان اینکه  پژوهشکده آبزی پروری ابهای جنوب کشور با دارا بودن ۱۳ محقق معین در شهرستانهای مختلف دانسته ها و یافته‌های علمی خود را در قالب طرح یاوران تولید اجرا می کنند به تشریح گزارشی اجمالی از عملکرد گروه ترویج پرداخت.

وی افزود: از ابتدای ۶ ماه نخست امسال قریب  ۲۴۴نفر ساعت آموزش بهره بردار، ۵۶ نفر روز  آموزش مزرعه ۵۰۰ نفر ساعت کارگاه آموزشی ترویجی و ۳۶ نفر روز کارشناسان فنی را آموزش دادیم،

رییس پژوهشکده آبزی‌پروری آبهای جنوب کشور در ادامه گفت: پروژه مولد‌سازی ماهی سی‌باس در بندر امام نیازمند تامین اعتبار است.

هوشمند، درخصوص پروژه مولد سازی ماهی سی باس گفت : پروژه مولد سازی ماهی سی باس با هدف قطع واردات و وابستگی به خارج، در بندر امام خمینی مدت 3 سال است که کلید خورده و امیداوریم سال آینده به بهره برداری برسد لذا برای بازار پسندی و تامین اعتبار نیازمند همت مسئولان است.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری، با حمایت‌های سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، اداره کل شیلات و دستگاه‌های اجرایی مرتبط، طرحهای ترویجی را در زمینه بازسازی ابزیان در ابهای داخلی و تالاب ها و طرح ترویجی پرورش ماهی سی باس و طرح ترویجی پرورش ماهیان گرمابی را در دست اجرا داریم.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید