Iranian Agriculture News Agency

نیرومند:

تسریع در اجرای طرح سراسری هویت‌گذاری دام در استان خوزستان

معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، از اجرای پروژه هویت گذاری دام سبک و سنگین به تعداد ۴۰۹ هزار و ۹۰۰ راس در استان خبر داد.

تسریع در اجرای طرح سراسری هویت‌گذاری دام در استان خوزستان

به گزارش خبرگزاری ایانا در خوزستان، عبدالامیر نیرومند معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: مطابق با قانون، هویت‌گذاری انواع دام سبک و سنگین در تمامی واحدهای دامداری صنعتی و سنتی کشور اجباری بوده و تمامی تولیدکنندگان می بایست نسبت به هویت گذاری دام خود اقدام کنند.

وی افزود: در این راستا تا کنون حدود ۱۴۷ هزار و ۱۰۰ راس گاو، ۷۰ هزار راس گاومیش، ۴ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، ۱۴۰ هزار راس گوسفند، ۴۸ هزار راس بز و حدود 300 راس اسب هویت‌گذاری شده و در سامانه مرکز اصلاح نژاد کشور نیز ثبت شده است. 

نیرومند از جمله مزایای این طرح را تهیه آمار دقیق از دامها، تسهیل در برنامه‌ریزی بهداشتی از جمله تامین واکسن و دارو، ساماندهی حمل و نقل و فروش دام، انجام برنامه‌ریزی در خصوص میزان تولید گوشت قرمز و شیر و سایر فراورده‌های جانبی انواع دام، انتخاب برترین‌های ژنتیکی در استان، تسهیل و افزایش سرعت در دریافت تسهیلات بانکی و امور بیمه‌ای و برنامه‌ریزی جهت تامین و تولید علوفه مورد نیاز دام استان برشمرد. 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در حال حاضر با تشکیل ستاد هویت گذاری دام در تمامی شهرستانهای استان خوزستان، انجام این طرح سرعت یافته است.

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید