Iranian Agriculture News Agency

امیری زاده عنوان کرد:

جشنواره ملی و آئین شکرگزاری خرما، فرصتی طلایی برای معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان طی پیامی ۱۶ اکتبر (۲۵ مهرماه) روز جهانی غذا را گرامی داشت.

جشنواره ملی و آئین شکرگزاری خرما، فرصتی طلایی برای معرفی توانمندی‌های بخش کشاورزی خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان  جهاد کشاورزی خوزستان طی پیامی ۱۶ اکتبر (۲۵ مهرماه) روز جهانی غذا را گرامی داشت.

در متن پیام وی آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

حمد و سپاس خداوند یگانه را که در نهایت کمال و تنوع، عالم هستی را خلق فرمود و با انواع نعمات و برکات، بر ما منت فراوان نهاد.

روز جهانی غذا به افتخار تاسیس فائو در سال ۱۹۴۵م. نامگذاری شده که همه ساله در گوشه گوشه جهان،   بزرگداشت آن به انحاء مختلف انجام می شود. 

به عبارتی دیگر این روز را می توان روز شکرگزاری نیز دانست چرا که با برنامه های مدون سازمان خواروبار جهانی افزایش کمی و کیفی غذا با رویکرد پایداری در توسعه و امنیت غذایی  برنامه ریزی و اجرا می گردد. امسال شعار این روز در وزارت متبوع، 《محصول گواهی شده، ضامن سلامت و امنیت غذایی》 تعریف شده که اخیرا سیاست انجام آن توسط این سازمان و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با جدیت در حال پیگیری است.

امسال،  سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به مناسبت این رویداد بزرگ در روز های آتی میزبان《جشنواره ملی و آیین شکرگزاری خرما》 خواهد بود. محصولی که براحتی می تواند در ردیف محصولات گواهی شده و حتی ارگانیک قرار گیرد.

این جشنواره  فرصتی بزرگ برای معرفی میوه بهشتی خرما، شناسایی توانمندیهای بخش کشاورزی خوزستان، توسعه علمی نخلستان ها، گامی برای تامین امنیت غذایی، تولید صادرات محور، تجلیل از نخبگان این بخش  و نخلداران عزیز و زحمت کش استانمان و .... خواهد بود.

اینجانب ضمن گرامیداشت روز جهانی غذا ، به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کروناویروس از همه دست اندرکاران، سیاستگذاران، فرهیختگان، علاقه مندان، کشاورزان و ... دعوت می نمایم  از طریق وبیناری که به زودی ادرس الکترونیکی آن در اختیارشان قرار خواهد گرفت، در این رویداد بزرگ ملی با ما همراه باشند... باشد که در سال های آینده بر پایه چنین برنامه هایی،  شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش ظرفیت های موجود استان خوزستان در این زمینه باشیم و سنگ بنایی محکم برای توسعه پایدار روستاها و نشاندن لبخند بر چهره نخلداران عزیز بنیان نهیم.

خدارحم امیری زاده

اکتبر ۲۰۲۰م

مهر ماه ۹۹ ه. ش

 

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید