Iranian Agriculture News Agency

محمد آنتیک‌چی بیان داشت:

پایان فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین در خوزستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: با واکسیناسیون بیش از 173 هزار راس دام سنگین، فاز دوم تب برفکی در استان خوزستان به پایان رسید.

پایان فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین در خوزستان

به گزارش خبرنگار ایانا در خوزستان، محمد آنتیک‌چی از ایمن‌سازی بیش از 173 هزار راس دام سنگین علیه بیماری استراتژیک تب برفکی  در دام‌های هدف خبرداد.

وی افزود: در قالب فاز دوم واکسیناسیون‌ سراسری علیه بیماری تب برفکی که از بیستم مرداد ماه امسال آغاز و تا اول مهر ماه ادامه خواهد داشت، تعداد 173 هزار و 504 راس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی ایمن شدند که صددرصد جمعیت هدف در این طرح واکسینه شدند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خوزستان ضمن اشاره به خسارات جبران‌ناپذیر اقتصادی ناشی از شیوع احتمالی بیماری تب برفکی، گفت: این طرح با اولویت گاوداری‌های روستایی و سنتی و براساس دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور جهت هدفمندسازی واکسیناسیون علیه این بیماری در سطح استان اجرا شده است.

آنتیک چی بیماری تب برفکی را به سبب ایجاد خسارات به صنعت دامپروری، یک بیماری استراتژیک دانست و خاطرنشان کرد: شیوع و گسترش احتمالی این بیماری می‌تواند خسارت اقتصادی و بهداشتی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید